RSS

Det är så logiskt alla fattar utom jag?

08 Maj

Har precis läst ”Det är så logiskt alla fattar utom du” av Lisa Bjärbo för jag hade hört att den skulle vara bra och det var den också. Dock att det kändes lite…märkligt, kanske vi ska säga, när det var 1) samma upplägg som i boken vi håller på och skriver just nu, och 2) två personer introducerades tidigt i boken vid namn Emil och Adam. Jaja. Jag kan iallafall lova att ingen av oss hade läst den innan vi hittade på namnen! Nu ska jag spoila boken lite, men om ni vill läsa den så pallra er iväg till biblioteket och låna nu, den tar typ en dag att läsa. Sen kan ni läsa resten:

SPOILERS för Det är så logiskt alla fattar utom du!

Boken var fin och bra men jag tyckte slutet var helt orimligt. Man fattar inte bara sådär att man är kär i sin kompis. Speciellt inte när man har fått veta att han är kär i en, men man ändå inte kommer på det förrän långt senare. Och ja, självklart blir hon svartsjuk när hon ser honom med en annan tjej. Han har ju liksom inte haft några andra kompisar än henne förut och nu gör han helt plötsligt deras favoritgrej med nån annan och vägrar prata med henne. Jag skulle också bli jättesvartsjuk. Men svartsjuk är inte lika med kär. Plus att jag har så svårt att se dem ihop med varann, det känns som att hela deras grej bygger på spänningen mellan kompis-eller-kär. Hur tråkigt skulle inte ett förhållande vara då? Men det är klart, det slutar ju inte med att de blir ihop så man vet ju inte.

Slut på spoilers!

Too spoilery; didn’t read: Bara för att man blir svartsjuk på nån behöver man väl ändå inte vara kär i den personen?

Randy har förresten skrivit ett nytt kapitel om Adam här!

 
2 kommentarer

Skrivet av på 08 maj 2012 i Läsning

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Det är så logiskt alla fattar utom jag?

  1. den rabiata orakade flat-feministen fanny

    08 maj 2012 at 13:09

    Jag tycker inte det låter helt orimligt. Tänker mig att folk ganska ofta är kära utan att ine det, för starka känslor även kan komma från vänskap.

     
    • MarySaintMary

      08 maj 2012 at 20:16

      Ja, nu kommer vi ju in igen på det där med ”vad är kärlek och vad är vänskap”. Själv tycker jag gränsen är väldigt flytande. Men skillnaden mellan STARK vänskap och kärlek är nog för mig sexuell attraktion. Och det känns som att man borde märkt av om man är attraherad av någon eller ej.

       

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

