RSS

#6: PJ Harvey & Björk – (I Can’t Get No) Satisfaction

09 Jun

Musik är ingenting utan känsla, och den allra bästa musiken är oftast den som skapar stark känsla med små medel. Musikaliska genier behöver inte mycket mer än en elgitarr och två röster som passar sjukt bra ihop. Jag är inte alls speciellt insatt i vare sig Björks eller PJ Harveys produktion även om jag förstås har hört några skivor. Björk är ju helt galen och det gillar jag, hon har dessutom otroliga röstresurser. PJ Harvey känns som något jag verkligen borde gilla i teorin, men jag har aldrig riktigt fastnat för henne ändå även om jag har försökt. (Övertyga mig gärna!) Här kommer iallafall deras gemensamma cover på Rolling Stones Satisfaction. Rysningar, mina vänner!

Inte heller Rolling Stones är ett av mina favoritband även om jag har ett par av deras plattor i samlingen (jag är ju, och har alltid varit, en Beatles-tjej!). Men här är iallafall en version av låten med Stones från 1969. (Ignorera undertexterna, de känns lite B.)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 09 juni 2009 i Favoritcovers, Musik

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “#6: PJ Harvey & Björk – (I Can’t Get No) Satisfaction

  1. benjy

    09 juni 2009 at 21:46

    Det var typ PJs och Björks cover som fick mig att börja gilla Stonesversionen. Jag hade ju så klart hört den innan, men covern var så bra att låten i sig själv fick nya dimensioner.

     
    • MarySaintMary

      09 juni 2009 at 21:54

      Jag kan förstå det. Men jag gillar ändå inte Stonesversionen speciellt mycket.

       

Kommentera

 
