RSS

Mitt liv: en uppdatering

15 Jun

”Oh Mary Saint Mary, vad gör du egentligen om dagarna? Varför skriver du inget i din blogg!?”

Jag har varit upptagen några dagar, och sedan har jag varit för trött för att skriva något. Men idag började jobbet och då tänkte jag gå lite tillbaka till normaliteten och uppdatera. Följande har jag haft för mig:

Torsdag: Genrep i kyrkan inför avslutningen mellan 8.30 och 11.00. 11.10 tåg till Norrköping (via Hallsberg och Katrineholm, tog två och en halv timme). 15.00 sprang Filip och Lina ut från Naturhumanistiska och blev officiellt arbetslösa – detta firades naturligtvis som sig bör med båda familjerna resten av kvällen. (Under vilken jag även sov en stund.) 21.00 återvände jag till Örebro, med bil och pojkvän denna gång.

Fredag: 10.00 skolavslutning i Immanuelkyrkan. Uppdrag: dövbindtolka samt uppträda med klassen. Vi framförde Good Riddance (Time of Your Life) av Green Day, och inte ett öga var torrt! Jag och Sandri spelade gitarr, Miss Universum, Miss K, Bonden och Torsken sjöng, och teckentolkade gjorde Mickis, Charlie, Ännabännäna och LadyViolett. Jag skulle gärna vilja se filmen på detta, så jag skickar ut frågan: någon som har? Iallafall, vid tolvtiden gick Benjamin och jag hem och packade och åt. Vid 16.00 var vi klara att åka, och efter att ha packat in allt, lämnat tillbaka bilen och inhandlat rullar på Babylon var vi äntligen hemma vid sex-sju sådär. Sedan sov vi mest.

Lördag: På lördagen utspelade sig Filips andra studentfest i det Höglundska hemmet. Denna gång var det stockholmssläkten som kom för att gratulera och bete sig allmänt stört som vanligt. (Jag tänker inte ens försöka beskriva det. Den här släkten är något utöver det vanliga. Nu när jag har känt dem i över sju år tycker jag de är sjukt roliga, på ett skruvat sätt. För sju år sedan gömde jag mig när de kom. Typ.) Så Benjamin och jag åkte dit vid 12 för att hjälpa till, och kom väl hem vid nio sådär. Sov.

Söndag: Städade och tvättade hela dagen eftersom Benjamin har saknat mig så mycket att han har låtit hela lägenheten förfalla den senaste veckan. Sov.

Mycket sovande med andra ord. Men idag har jag tagit tag i mitt liv igen och varit ute på MoGård och träffat några av mina blivande arbetskamrater. Skoj, speciellt att jag kommer få inte mindre än två döva kollegor i sommar! Jag har verkligen språkbadat idag. Underbart.

 
8 kommentarer

Publicerat av på 15 juni 2009 i Allmänt, Teckenspråk

 

8 svar till “Mitt liv: en uppdatering

  1. Karin

    16 juni 2009 at 12:42

    Synd att jag inte såg så mycket av ditt slit på avslutningen, men vad duktiga vi alla var! Och som sagt, hade de vetat om vårt uppträdande innan så hade de nog tagit med sig näsdukar.

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 12:56

      Nej, jag såg ju inte dig heller så mycket, jag var ganska upptagen med mitt…

       
  2. KajsaLisa

    16 juni 2009 at 14:44

    Dessutom har du bytt blogg , suck att du bara orkar. Ta det lite lugnt nu. :)/KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:49

      Haha, ja, jag ska försöka tänka på det! Jag tog ju en bloggpaus på fyra dagar iallafall…

       
  3. Sandra

    16 juni 2009 at 16:32

    Jag har spelat in när vi uppträder med good riddance.. kvalitet såådär..och jag ska försöka lägga upp den på min blogg så snart jag har tid över för teknikens under. GÖTT me sommarlov!

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:53

      Ja, men iallafall kul med något! Jag länkar till dig när du fått upp det! Vet du vad som hände med det som Tommie filmade på repet?

       
  4. benjy

    17 juni 2009 at 21:32

    Det var jättefint på avslutningen! Jag fick iaf anstränga mig för att inte gråta. Men jag var nog inne i en lite känslosam period. Och jag är jätteglad för att du börjat förstå min släkt nu, till slut! De är ju lite…speciella.

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2009 at 21:52

      Åh raring :)

       

Kommentera

 
