RSS

Pinsamt!

16 Jun

Nu har jag gjort bort mig. Riktigt jävla rejält och så det räcker och blir över för några år framåt. Jag skäms ihjäl! Men jag tror att det kan bli en rätt bra story iallafall, ni läsare behöver ju inte lida för att jag lider…

Det hela började med att min skjuts till MoGård i morse aldrig dök upp. Jag stod och väntade vid Bergslagshallen till fem i åtta, sedan insåg jag att ingen skulle dyka upp för att hämta mig eftersom vi skulle vara ute på MoGård klockan åtta. Jag hade inget nummer till tjejen som skulle hämta upp mig, och hon hade inte hört av sig. Nåväl, jag lät mig inte nedslås av detta, utan gick upp till min avdelning, Hyttvägen, som ligger precis bredvid Bergslagshallen, för att se om de kunde hjälpa mig att ordna skjuts på något sätt. Vi diskuterade om jag eventuellt kunde åka med Vita bussen, som snart skulle komma, men att det troligtvis inte fanns plats. Då säger min snälla snälla arbetskamrat: ”Men ska du inte låna min bil då? Jag ska ändå inte ha den före fyra!” Jag var lite tveksam till detta eftersom det blir så jobbigt om det händer något när man kör någon annans bil, men hon tyckte det var en bra idé och jag var lättad över att ha fixat transport.

Jag sätter mig i bilen och inser att den är exakt likadan inuti som mina föräldrars. Skönt, inga överraskningar! Så börjar jag backa jag ut från Hyttvägens parkering, mycket noga för att inte köra på någon av de andra bilarna som står där och framför allt inte gästen som står och väntar på Vita bussen. Jag har mycket god uppsikt, så god att jag glömmer bort att titta åt andra hållet och PANG – så har jag kört in i en lyktstolpe.

Jag går ut och tittar och bucklan på förardörren är inte liten. Går tillbaka med tårarna i halsen, helt förstörd och ber om ursäkt 250 gånger. Bilens ägare följer med tillbaka och inspekterar bilen. Och sedan säger hon: ”Men ska jag backa ut den åt dig så du kan köra till MoGård sen?” (!) Hon öppnar bildörren – dvs försöker öppna. Bucklan går så djupt att den har blockerat låset. ”Jaha, då får jag hoppa in från andra hållet när jag ska köra hem sen!” säger hon glatt. Strax därefter anländer Vita bussen som har ett säte ledigt. Jag åker ut till MoGård och är skärrad och SKÄMS resten av dagen (och klockan är inte ens ett än så det lär bli ett tag till).

Note to self, repeterat i mitt huvud hela dagen: Låna aldrig, aldrig under några som helst omständigheter någon annans bil. ALDRIG!

 
23 kommentarer

Publicerat av på 16 juni 2009 i Allmänt

 

Etiketter:

23 svar till “Pinsamt!

  1. Malin

    16 juni 2009 at 13:31

    Lider med dig!!

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:45

      Tack, det värmer!

       
  2. Charlotte

    16 juni 2009 at 13:47

    Shit vilken otur. Jag gjorde oxå en sån tabbe för några veckor sen fast med mina föräldrars bil, det kostade mulltum. Jag backade dock in i ett träd. Då skämdes jag så jag nästan ville dö.
    Hoppas sommarjobbet blir bra:)

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:48

      Ouch! Ja, jag förstår precis. Fast det hade nog ändå känts lite bättre om det hade varit mina föräldrars bil (det var Malins, som gick klassen under oss på tsp-linjen…)

      Tack tack, det hoppas jag med! Höll ju flaggan högt första dagen iallafall :S

       
  3. Emma

    16 juni 2009 at 15:01

    Nej stackars dig Maria =(.. Vilken tråkig start på dagen.. Hoppas resten av dagen blev okej iaf???

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:50

      Tack, det känns skönt att bli lite tyckt synd om! Ja, nu på eftermiddagen och kvällen blev det faktiskt jättebra!

       
  4. Sandra

    16 juni 2009 at 16:29

    Åååå lider faktiskt med dig, men det är sånt som händer!! Det får man faktiskt räkna med när man erbjuder att låna ut bilen också. Tur att det inte var värre och du kom till skada iaf! Kram på dig

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:52

      Tack vännen :) Jo, jag har också tänkt lite i de banorna, personer som skulle få psykbryt om man gjorde en buckla i bilen skulle ju inte låna ut den till att börja med.

       
  5. Lady Violett

    16 juni 2009 at 19:08

    Stackare, snacka om att ha en oturs dag. Två missar på en och samma dag är inte fair.

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 21:54

      Nej, det är det faktiskt inte! Tack för tyck-synd-om-andet! :)

       
  6. Emma

    16 juni 2009 at 22:45

    haha nej typ som jag.. lånar helst aldrig ut bilen knappt att Gustav får låna den haha.. =) tur att det var Malin då hon är ju cool lugn =)..

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2009 at 22:52

      Ja precis, hon är så himla gullig. Fast då känner ju jag mig nästan ännu värre…

       
  7. Patsy

    16 juni 2009 at 23:25

    Fyfan! Fast skönt hon inte blev arg iaf…

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2009 at 19:12

      Mmm, jo precis. Fast som vi redan varit inne på så kanske man inte lånar ut sin bil till första bästa om man är en sån person som freakar om det händer nåt.

       
  8. jonathan

    17 juni 2009 at 14:39

    men ”uffebussen” är det ju inte alla som får upplev! :)

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2009 at 19:16

      Hahaha, nä, fast jag har ju åkt med honom förut så så spännande var det ju inte :)

      Det är helt weird att du kommenterar i min blogg, förresten. För igår när jag bloggsurfade lite så kom jag in på din blogg från två olika helt orelaterade bloggar (Sammys & Malins)…och så tänkte jag att det var ett konstigt sammanträffande. Och nu läser du min blogg! Weird på ett bra sätt dock :)

       
  9. jonathan

    17 juni 2009 at 22:35

    haha, ja det är lite lurigt..
    men inte så konstigt egentligen, jag hittade din blogg via samuels och så malins via din, och så var jag ”tvungen” att skriva lite saker till malin, även fast jag alls inte känner henne. så när jag hittade din blogg tänkte jag att du är ju en trevlig person (det är min uppfattning även fast jag aldrig riktigt känt dig, aja), så det här vill jag läsa. och så är jag en person som har svårt ”vara tyst” om jag vill säga något, så det blev en kommentar här.. :)
    bra att du inte tycker att det är weird på ett dåligt sätt! jag tycker att det är kul i alla fall!

    och angående ”uffebussen”, så kan man inte åka för många gånger med han!! :) haha

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2009 at 22:43

      Haha, jo, jag förstod att det var nåt sånt :) Men du och Malin verkade ju ha ett intressant förflutet på Viberga :D (bloggkommentarer är ju publika, så…)

      Men tack! Jag har nog haft ungefär samma uppfattning om dig :)

      Men har du jobbat på MoGård? Det måste jag ha missat i så fall.

       
  10. KajsaLisa

    18 juni 2009 at 10:47

    Usch vad jobbigt, men som du skrev, en bra story. Nu fick jag ett bra svar när folk frågar varför man bloggar. Varför gå och älta allt som går åt helvete när man kan dela det med andra. Då blir det ju lite roligare också.
    Ha en trevlig midsommar
    KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      18 juni 2009 at 14:02

      Haha, jaa! Det kändes faktiskt mycket bättre när jag hade skrivit ner det. Tack detsamma!

       
  11. jonathan

    22 juni 2009 at 19:14

    Haha, intressant javisst. :) ja de är ju publika, men ibland så får man ta det..

    tack tack tillbaka! :)

    Jag hade praktik i handelsträdgården en vår för massa år sedan och så har pappa jobbat på mogård (eller på senare år ganska så kopplat till) i princip hela mitt liv så jag har mina kopplingar.

     

Kommentera

 
