RSS

Peace and Love-uppdatering

25 Jun

Uppdatering av Peace and Love-händelser från Benjamin, medelst sms (mina fotnoter):

00.07:
Jag ska se Hoffmaestro & Chraa¹, de har helt missuppfattat publiktrycket.² Jag står typ 20 meter från scenen och det är typ Ragetryck.³ Helt sjukt!

01.22:
Fyyyyy faaan! Tänk dig Manu Chao på speed*, med ett tolvmannaband på speed och en sjukt stor publik på speed. De här hade ju kunnat avsluta hela festivalen, på största scenen. Nu går ett lämmeltåg** och sjunger.

Fotnoter:

¹Lyssna på Hoffmaestro & Chraa på Spotify.

²Kaos vid Peace and Love-konsert (DN).

³Förra året såg Benjamin och jag Manu Chao på Peace and Love. Vi kom fram till att han förmodligen hade ADHD, Damp, eller något annat syndrom som leder till hyperaktivitet och koncentrationssvårigheter. Det framgår kanske inte så mycket på filmen ovan, men han hoppade runt som en skållad råtta på scenen (hyperaktivitet), och så funderade vi på det där med att alla hans låtar börjar med någon väldigt bra idé, för att sedan övergå i ingenting/bara sluta (koncentrations-svårigheter). Lyssna på Radio Bemba Sound System så förstår ni vad jag menar. (Inom parentes sagt, så brukar man väl ge amfetamin till barn med koncentrationssvårigheter för att de ska kunna koncentrera sig? Så Manu Chao på speed borde alltså vara lugn och koncentrerad? Men jag tror inte det var det som menades…)

*Vi såg även Rage Against the Machine förra året på Hultsfredsfestivalen. Det var härligt röjigt och en av de bästa konserter jag varit på, men både Benjamin och jag önskade ändå att vi hade varit där 8 år tidigare, på den här konserten. Det som gav utslag på richterskalan! (Sägs det iallafall, nu när jag skulle googla hittade jag inga tillförlitliga källor. Men orka bry sig om det är sant eller inte, det är en cool story hur som helst. Och kolla på publiken vid ca 2 minuter!)

**Det finns inga lämmeltåg!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 25 juni 2009 i Musik

 

Etiketter: , , , , ,

4 svar till “Peace and Love-uppdatering

  1. KajsaLisa

    27 juni 2009 at 15:12

    Usch man blir lite avis när man läser det där, kom aldrig iväg. Hade gärna spanat in Turbonegro Gemini 5 och Sonic Syndikate, men nästa år( säger jag varje år ). Såg ditt rop på hjälp ovanför. Jag har lyckats men har bara biljett till mig själv för att se Greenday , sorry. Försök med biljett. nu/ KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      27 juni 2009 at 15:36

      Jag hade ju tänkt gå på P&L till att börja med, men sedan när jag började fundera på saken så kom jag fram till att det skulle bli väldigt dyrt för bara ett band som jag verkligen ville se (Turbonegro). Och min pojkvän som är där nu, sa rätt länge att han nog skulle se Opeth (!) istället för Turbonegro eftersom de spelar samtidigt. Då har han ju ändå sett Opeth säkert fem gånger så jag tjatade ihjäl honom och mycket riktigt, han valde norrbaggarna till slut. De hade tydligen varit bra. Suck. Och angående Green Day, hälsa grabbarna från mig :) (Du får göra ett plakat, haha!) Jag har kollat efter biljetter men folk tar ju typ 1000 spänn! Och så vill jag ju helst ha någon med mig också.

       
  2. Benjy

    29 juni 2009 at 22:12

    Jag funderade på det där med Manu Chao och speed och aktvitetsgrad när jag skrev det, men orkade inte krångla till det. Mycket bra spelning!

     
    • MarySaintMary

      30 juni 2009 at 9:20

      Jag förstod nästan det!

       

Kommentera

 
