RSS

Min dag i listor

04 Jul

Nu är jag äntligen hemma efter Norgetrippen. Missförstå mig inte, det har varit jätteroligt och vi har sett det mesta av vad Oslo har att erbjuda, vi har haft underbart väder och haft det koseligt med Carro och Martin. Men det är alltid skönast att komma hem, och speciellt efter fylleslaget igår som blev Teh HangOver From Hell imorse. Tänk 11 timmars resa på det så fattar ni vad jag menar.

Såhär gick resan till:

  • 10.28: Tåg från Lindeberg till Oslo och sedan två timmars väntetid på stationen.
  • 13.00: Buss (!) från Oslo till Karlstad.
  • 16.32: Världens varmaste tåg från Karlstad till Katrineholm, hade typ inga kläder på mig men höll likväl på att dö av överhettning.
  • 19.00: Tåg från Katrineholm till Norrköping.
  • 20.05: Buss från Norrköping och HEEEM! Var hemma klockan nio, var tvungen att hjälpa en stackars fågel som blivit attackerad av en katt så jag hann inte in genom dörren innan den gick i lås (alltså, inte för att det spelar nån roll, jag har ju nyckel, men som ett mått på vad klockan var).

Dessutom kunde jag varken äta eller dricka överhuvudtaget utan att kräkas upp det direkt igen imorse. Så idag har jag ätit följande:

  • en halv knäckemacka utan smör eller annat pålägg (kräktes)
  • andra halvan av knäckemackan (kräktes)
  • en mellanmålsyoghurt (tog en timme, men jag kräktes iallafall inte)
  • tre riskakor (i något högre tempo)
  • bottenskrapet i en påse chips
  • en drickyoghurt
  • …och till sist, nu när jag kom hem, två smörgåsar.

Och riktigt synd om mig själv tycker jag också, fast allt bara är mitt eget fel.

Eftersom det bara var resdag idag bestämde jag mig för att skita i allt, med följden att jag kände mig rätt hemma bland alla Arvikabesökare som tog sig hem samtidigt som vi. Följande struntade jag i idag (fast jag var i extremt stort behov av det):

  • duscha
  • använda deo
  • borsta håret
  • borsta tänderna (okej, jag borstade tänderna, men sen kräktes jag ju igen)
  • byta kläder (använde samma som jag har promenerat runt i ett helvetesvarmt Oslo med i tre dagar)

Men gudinna vad underbart det är att ha kommit hem och fått duscha och äta lite ordentligt! (Och sitta lite på facebook…)

 
10 kommentarer

Publicerat av på 04 juli 2009 i Allmänt

 

Etiketter:

10 svar till “Min dag i listor

  1. carro

    05 juli 2009 at 8:50

    Tycker synd om dej, är et helvete att resa på bakfylledagen. Nästa gång fester vi en dag tidigare ;)

     
    • MarySaintMary

      05 juli 2009 at 11:08

      Haha, jaa! Men ni ville ju inte festa i veckan :P

       
  2. Karin

    05 juli 2009 at 13:18

    ”gudinna”, hahaha! den var bra :)

     
    • MarySaintMary

      05 juli 2009 at 13:49

      ja, jag tror ju lika lite på både gudar och gudinnor, så det känns som ett bra förstärkningsord att ta till när man inte vill vara så patriarkalisk :)

       
  3. Karin

    05 juli 2009 at 13:19

    Och grattis på kärleksdagen!

     
    • MarySaintMary

      05 juli 2009 at 13:49

      Tack detsamma!

       
  4. benjy

    09 juli 2009 at 2:09

    Jag tyckte också gudinna var bra!

     
    • Karin

      09 juli 2009 at 16:20

      Klart du gjorde! :)

       
    • MarySaintMary

      09 juli 2009 at 19:48

      fattarjaväl!

       

Kommentera

 
