RSS

MarySaintMary goes blondie (före- och efterbilder, omg!)

10 Jul

Jag tänkte att ni mina bloggläsare ska få en liten sneak peak på mitt hår som det ser ut nu. Jag har nämligen kommit på den helt galna och idiotiska idén att färga mitt hår från rött till blont. Det tar ju sin lilla tid som ni kanske förstår, och för tillfället är det ungefär halvfärdigt, hoppas jag iallafall.

Nyfärgat rött hår (lääänge sen)

Nyfärgat rött hår (lääänge sen)

Rött hår med utväxt (som det såg ut innan jag började blondera)

Rött hår med utväxt (som det såg ut innan jag började blondera)

Efter första blonderingen

Efter första blonderingen

Efter andra blonderingen

Efter andra blonderingen

Men om jag sätter upp det såhär så ser det nästan blont ut!

Men om jag sätter upp det såhär så ser det nästan blont ut!

Så planen är en blekning till och sedan frisör för putsning + klippa nån cool frisyr (för håret är ju lagom slitet nu kan jag meddela). Så tips på frisyrer och frisörer mottages tacksamt, samt även tips på hur man får bort oranga toner i håret.

 
19 kommentarer

Publicerat av på 10 juli 2009 i Allmänt

 

Etiketter:

19 svar till “MarySaintMary goes blondie (före- och efterbilder, omg!)

  1. Patsy

    10 juli 2009 at 21:31

    Det blir nog skitsnyggt!
    Du har ju färgat det jämnt också, alltså det är ju inte flammigt om du fattar vad jag menar… eller så syns det inte på bilden bara…

     
    • MarySaintMary

      10 juli 2009 at 21:54

      Det är lite flammigt på sina ställen. Men det styr nog upp sig när jag får färga det ett par gånger till :)

       
  2. Malin

    10 juli 2009 at 21:44

    Jag hade svårt att föreställa mig det innan jag såg bilderna men du passade i blont!

     
    • MarySaintMary

      10 juli 2009 at 21:54

      Weeiii, tack :)

       
  3. Elisabeth

    10 juli 2009 at 22:33

    Allt det där påminner mig om när jag bleker mitt hår och får en ful röd-orange färg i håret. Ingen fin gingerfärg alltså.
    Jamen det ser bra ut med det blonda =)

    Silvershampo ska väl vara bra till att få bort de oranga och gula tonerna i blondt hår.
    Sen skulle jag kunna tänka mig detta vara bra.
    Eftersom det är från Lee Stafford and I swear by Lee Stafford, liksom.
    http://www.theinternetsalon.com/detail.asp/sku=LS600101

    När det gäller frisörer så är det ju min kompis Josefine som klipper mig här i Jönköping som gäller för min del :P

     
    • MarySaintMary

      10 juli 2009 at 22:47

      Jo, silverschampo ska ju tydligen vara teh shit. Får prova det. Tänkte jag skulle gå till någon frisör först och kolla om den kanske kan färga det i nån askblond färg eller så, inte för att jag vill ha askblont visserligen men hellre det än orangt. Men om det inte funkar ska jag införskaffa mig någon sådan där produkt.

       
  4. Carro

    10 juli 2009 at 22:52

    Du blev jättefin i blont hår :))

     
    • MarySaintMary

      10 juli 2009 at 22:55

      Tack så mycket! :)

       
  5. Sandri

    12 juli 2009 at 10:12

    Jag tycker det blev coolt med den starka oranga färgen :P :)
    Förslag på frill: Ta av 1,5 dm, klipp etapper, snelugg som du plattar :) Jag tror du skulle passa i lugg faktiskt!
    Ang Färgen: Som sagt så får du bort mkt av den oranga färgen om du klipper upp en bit. Sen kan du i fortsättningen slinga håret istället för att blondera hela håret. Då får du fler nyanser. Färga asklond som du skrev är nog också en bra ide :)

     
    • MarySaintMary

      12 juli 2009 at 20:55

      Tack Sandri, dig kan man alltid lita på :) Det är nog ungefär det stuket jag är inne på. Lugg blir det definitivt, jag vet att jag passar bättre i lugg. Har bara inte orkat :P

       
  6. Bonden

    12 juli 2009 at 20:54

    wow.. bli inte blondare än jag bara, man känner sig så urbota dum då =) första gången du använder silvershampot kan du låta det sitta i kanske 30 min där det är mest orange. så tar det bättre!

    puss o kram (ps. ja fyller i morgon)

     
    • MarySaintMary

      13 juli 2009 at 10:51

      Haha, men jag vill känna mig dum, jag har aldrig provat det förut! Och så kan du känna dig lite smartare än jag ;)

      Tack för tipset. Eller tipsena kanske jag ska säga. :P

       
  7. Karin

    13 juli 2009 at 18:03

    Men Mary det röda var ju DU. Sånna som du och jag ska inte sjunka ner i blondinträsket. Vi är alldeles för bra för sånt, färga det brunt i stället så du ser ut som mig :)

    Och förresten tror jag inte att det finns nån chans att Elin känner sig smartare än dig.

    Sandri: Platta snedluggen varje dag. Ojoj, det känns verkligen som Mary.

    Nej jag tycker du ska klippa upp det ganska mycket och klippa fram lockarna som du har så blir det nog fint.

    Over and out

     
    • MarySaintMary

      15 juli 2009 at 17:20

      Haha, jag vet. Det är därför jag måste göra det. Jag färgar säkert tillbaka till rött sen när jag tröttnar. Men brunt känns som något som passar dig bättre än mig.

      Och JAG VET, jag är störd, för jag vill ha en cool tuff frisyr men jag orkar inte fixa. Så egentligen borde jag klippa mig som du säger, men som sagt, jag måste göra lite dumma saker nu.

       
  8. freja

    18 juli 2009 at 21:06

    hm.. jag hade också typ rött när jag började och nu är jag blond ^^
    silverschampoo är bra =) men variera m vanligt också. det ska ta bort oranga toner i håret..

     
    • MarySaintMary

      18 juli 2009 at 22:17

      ja, jag har rätt många kompisar som har gått från rött till blont på sistone. jag var i den där lite deluxigare schampoaffären i linden häromdagen, och de trodde inte på silverschampo. men det fanns tydligen något som hette silvertoning som skulle vara bättre och slita mindre på håret. men jag ska prata med frisören först. (bara jag får arslet ur vagnen…)

       
  9. freja

    26 oktober 2009 at 19:53

    en fråga!
    Har du använt dig av hennafärg någon gång? skulle du kunna berätta lite om det i så fall? =)
    kram

     
    • MarySaintMary

      26 oktober 2009 at 21:33

      Ja, det har jag, många gånger. Vad vill du veta? Håret blir rött i en hyfsad naturlig färg (beroende på vilken henna man använder), färgen är som geggamoja och ska sitta i flera timmar innan man sköljer ur den. Jag slutade för att jag blev allergisk (fick utslag i nacken och bakom öronen). Det går utmärkt att färga med vanlig hårfärg ovanpå, åtminstone gjorde det det för mig.

       
  10. Sistermy

    23 februari 2011 at 12:54

    hmm.. NU vågar jag färga med henna =) har ju tänkt på det ett tag…

     

Kommentera

 
