RSS

Listor galore

12 Jul

Listor är ju alltid skoj så här kommer ett par till, inspirerade av min dag ännu en gång.

Lista på saker som gästerna* på mitt jobb äter som jag aldrig skulle få för mig att köpa hem till mig själv (a.k.a. jag-är-en-elitistisk-matsnobb-listan):
1. Pulvermos
2. Fulmargarin, typ euroshoppers
3. Lightprodukter i allmänhet
4. Allroundkrydda

*gäster: boende, på MoGårdska

Lista på kommentarer en kan säga till någon som har färgat håret om en vill säga något om det fast att en inte tyckte det var snyggt, egentligen:
1. Åh, vad…blont det blev!
2. Har du färgat håret! Oj!
3. Det var verkligen annorlunda!
4. Har du gjort det själv?

Lista på saker en inte kan (eller bör) göra före klockan tre på dagen när ens sambo har jobbat natt:
1. Diska.
2. Dammsuga.
3. Lyssna på Slayer på högsta volym.
4. Köra nötter i mixern.

 
11 kommentarer

Publicerat av på 12 juli 2009 i Allmänt, Mat

 

Etiketter: , ,

11 svar till “Listor galore

  1. Patsy

    12 juli 2009 at 22:19

    Hahahaha, jävla Benjamin, så jävla typiskt! Hahaha, köra nötter i mixern liksom, hahaha

     
    • MarySaintMary

      13 juli 2009 at 10:42

      Hahah, nää, det är Benjamin som jobbar natt, inte jag. Och det skulle han aldrig göra om jag sov :) Inte som min pappa, som bara råkade testa motorsågen utanför mitt fönster klockan nio på morgonen på lördagar när jag bodde hemma.

       
  2. jonathan

    12 juli 2009 at 22:25

    haha, men att köra nötter i mixern är så pass kreativt att det faktiskt finns undantag för. helt lysande!, sjukt kul!! haha

     
    • MarySaintMary

      13 juli 2009 at 10:43

      Prova så får du se hur det låter. Gärna med hasselnötter, de är hårdast. Blanda sedan med ägg, lök och kryddor och stek till biffar. Smaskigt! (Fast det är godast om man blandar med cashewnötter.)

       
  3. Josef Boberg

    12 juli 2009 at 22:26

    De fyra sista köper jag – för jag har själv jobbat nattskift en period i mitt liv… :wink:

     
    • MarySaintMary

      13 juli 2009 at 10:44

      Det har inte jag, som tur är. Jag skulle aldrig orka.

       
  4. Lady Violett

    13 juli 2009 at 0:04

    Du är bara för rolig! Håret ser säkert bätte ut så fort bonderingsprocessen är slut. Så illa ser det faktiskt inte ut nu heller. Tach för grattulationen förresten. :)

     
    • MarySaintMary

      13 juli 2009 at 10:44

      Tack och tack :) Jag har blonderat det en gång till nu, ska gå till frisören så fort hon och jag har tid.

       
  5. MarySaintMary

    15 juli 2009 at 23:10

    listor är roligt! jag borde läsa hi-fidelity igen snart… eller se filmen. för det är väl den som har listor?

     
    • MarySaintMary

      16 juli 2009 at 15:53

      Ja, det är det, typ lista på bästa flickvänner och sånt.

       
  6. benjy

    15 juli 2009 at 23:12

    och nu fick du ett inlägg som står att det är du som har skrivit, fast det egentligen var jag, för att du är automatiskt inloggad. ha!

     

Kommentera

 
