RSS

Listor – because I’m bored

20 Jul

Grejer jag borde gilla i teorin, men inte har fastnat för:

1. Sagan om Ringen-böckerna
2. The Smiths och Morrissey
3. Nine Inch Nails
4. Soltorkade tomater

Filmer som är bättre än böckerna de är baserade på:
1. Sagan om Ringen-filmerna
2. Fight Club
3. Bert – den sista oskulden, Sunes sommar och alla andra Sune- och Bertproduktioner
4. Jesus Christ Superstar

Favoritkaraktärer i Harry Potter:
1. Draco Malfoy
2. Severus Snape
3. Lucius Malfoy
4. Hermione Granger

Favoritslashpar:
1. Harry/Draco
2. Eiri/Shuichi (Gravitation)
3. Stuart/Nathan (Queer as Folk)
4. Kojima/Nakahara (Little Butterfly)

Förresten, om man ser på Nils Karlsson Pyssling och ser slashundertoner i den, är man störd då? :S

 
10 kommentarer

Publicerat av på 20 juli 2009 i Allmänt, Film

 

Etiketter: , ,

10 svar till “Listor – because I’m bored

  1. Karin

    20 juli 2009 at 10:25

    Jag gillar inte heller soltorkade tomater. De är för söta och så får de en konstig smak. Usch! Det värsta är ju att alla andra tycker att det är värsta grejen, men jag fattar inte. Vad är det för fel på vanliga hederliga tomater. Speciellt om de är hemodlade ;)

     
    • MarySaintMary

      20 juli 2009 at 11:20

      Haha, jag vet! Benjamin älskar’t, jag bara: vad är grejen? De är sega och smakar konstigt. Och jag älskar hemodlade tomater, jag har också på balkongen nu!

       
  2. Manne

    21 juli 2009 at 0:56

    Hallå varför gillar du Draco Malfoy och Snape? det är typ dem jag gillar sämst i Harry Potter. Förutom Harry Potter själv då han är ju helt sämst! Bäst är ju Ron och Hermione! Draco är ju inte hård på riktigt och Snape har ju värsta tjejfrisyren och är ju inte alls så farlig som han verkar när man läser bökerna.

     
    • MarySaintMary

      21 juli 2009 at 12:09

      Hahaha! Jag gillar Draco för att jag har läst för mycket fanfiction och för att jag gillar hans ond-eller-god-dilemma (lite inverterad Anakin Skywalker över det) och för att det är spännande med ärkefiender. Snape – tja, ungefär samma sak, plus att Alan Rickman är sjukt cool.

      Håller med om att Harry är tråkig, men jag gillade faktiskt både honom och Ron i nya filmen. Och Hermione är igenkänningsfaktor på hög nivå :)

       
  3. Hansen

    21 juli 2009 at 2:35

    Fan, jag har varit as sugen på soltorkade tomater jättelänge, men glömt av det… Så läser man det här, fan, hur ska jag nu kunna sova?

     
    • MarySaintMary

      21 juli 2009 at 12:11

      Köp soltorkade tomater och ät? :) Var har du hållit hus förresten? Jag trodde du hade övergivit min blogg där ett tag…

       
  4. benjy

    21 juli 2009 at 18:47

    Men du har ju faktiskt börjat gillar soltorkade tomater mer nu på sistone! Eller? Och du har ju inte med Bellatrix på listan över karaktärerna! Men hon är coolare i filmerna än i böckerna.

     
    • MarySaintMary

      21 juli 2009 at 22:48

      Nja, nu kan jag äta det, och det är gott till vissa saker…men jag köper ju inte hem det. Och jag hade inte med Bellatrix av just den orsaken :)

       
  5. Torsken

    24 juli 2009 at 11:09

    Jag måste protestera!!! Fy farao för den lilla mesproppen malfoy som tror att han är något å så fort nån hotar honom springer han å gömmer sig bakom pappa!!!

     
    • MarySaintMary

      24 juli 2009 at 18:38

      Haha! Jag är väl lite fanfictionskadad…eller ganska mycket :D

       

Kommentera

 
