RSS

Mass-awareness of a certain…avian variety…

11 Aug

Jag sitter just nu och Spotify-lyssnar lite på banden som ska spela på Skogsröjet. Jag tänkte att jag kanske skulle upptäcka nåt nytt bra band på det här sättet, men…tyvärr. Det är Melody Club, Johnossi, Sonic Surf City och nån enstaka låt med Hardcore Superstar och Dundertåget som tilltalar mig. Även lite Violent Divine, kanske något mer otippat. Men Illfigure, Heat, Bullet och Saxon går bort. Men det ska bli kul att gå, hoppas att jag kan styra upp det med skjuts och sådär.

Men syftet med det här inlägget är att slå ett slag för Sonic Surf City, som lär vara det mest underskattade bandet på den här festivalen. Det skulle vara trist om de inte fick någon publik, så jag uppmanar alla som ska till Skogsröjet att se dem. Jag såg dem i Norrköping ’04 (tror jag) och de är ett sjukt bra liveband med glad, röjig surfrockmusik (som Beach Boys fast hårdare, liksom). Som sista låt spelade de världens röjigaste cover på Surfin’ USA. Ingen stod still, kan jag lova. Lyssna till exempel på Spotify (där finns till exempel en cover på Surfin bird av The Trashmen, ni vet, Family Guy-låten) eller här, på den eminenta Drivin in my Saab:

 
6 kommentarer

Publicerat av på 11 augusti 2009 i Musik

 

Etiketter: ,

6 svar till “Mass-awareness of a certain…avian variety…

  1. carro

    11 augusti 2009 at 21:20

    Lilleström…. en mil från där vi bor nu… mot oslo…=)

     
    • MarySaintMary

      12 augusti 2009 at 1:14

      Skoj! Jag vet var Lilleström ligger, jag har varit där :)

       
  2. Lina

    14 augusti 2009 at 21:59

    Titeln på bloggposten, är det från en Tori Amos-låt? Har för mig att jag hörde något liknande hemma hos er härom dagen! :)
    De verkar intressanta, Sonic Surf City! När på kvällen spelar de?

     
    • MarySaintMary

      15 augusti 2009 at 10:40

      Det är från Family Guy-klippet :) Jag tror SSC spelar vid fyra, typ.

       
  3. Benjy

    18 augusti 2009 at 23:30

    Bra att du slår ett slag för dem! De är verkligen grymt underskattade!

     
    • MarySaintMary

      19 augusti 2009 at 17:12

      Jag gillar uttrycket ”slå ett slag för” :)

       

Kommentera

 
