RSS

Den manliga slampan

17 Aug

Jag har precis läst ut en artikelsamling som heter F-ordet – mot en ny feminism, med Petra Östergren som redaktör. Den var intressant att läsa, mest för att den innehåller en massa som jag inte håller med om. Hade den varit en blogg hade jag kommenterat på nästan varenda artikel, och det är det som är problemet: Jag orkar inte läsa debatterande böcker och tidningsartiklar längre, för hur ska man kunna säga emot dem? (Skicka brev liksom, hallå 1900-talet!) Nej, tacka vet jag internet. Och det är ju tur jag har en egen blogg så jag kan skriva ner mina tankar om artikeln ”Boris Benulic om machosex”.

Benulic menar att kvinnor vill ha ”machosex” (av män), och detta baserar han på en studie som visar att män som anser sig själva vara muskulösa har mer sex och fler engångsligg än män som inte anser sig vara detta, samt på egna erfarenheter (betraktelser under fester osv). Men alltså, det är väl inte alls konstigt att män som anser sig följa det rådande idealet för maskulina kroppar får mer sex, dels på grund av att de förmodligen har bättre självförtroende och därmed vågar ta för sig mer, men även på grund av en annan sak: Den muskulösa mannen är ju den manliga slampan! Det är precis som en blond tjej med stora tuttar, kort kjol, höga klackar och rött läppstift. Det är ju inte säkert hon vill ha sex för att hon ser ut så, men det antar de flesta. Precis som om jag ser en spänniskille med mycket muskler som han showar off. Han lär ju vara lätt att få omkull, liksom. Och då är det ju bekvämt att ta den chansen, istället för att försöka ragga på nån blyg, söt emokille som man kommer behöva tjata ihjäl för att få ligga.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 17 augusti 2009 i Feminism

 

Etiketter: , ,

3 svar till “Den manliga slampan

  1. jonathan

    17 augusti 2009 at 23:35

    skrattade en hel del åt det du skrev om ”emokillen”.
    -kul! :)

     
    • MarySaintMary

      18 augusti 2009 at 0:15

      Haha, vad bra. Jag är ju ganska rolig. Emokillar är också rätt roliga. :)

       
  2. Lina

    19 augusti 2009 at 17:57

    Haha, just så!

     

Kommentera

 
