RSS

Tröstvideo

24 Aug

Tillbaka i Örebro, tillbaka i skolan. Och nu måste jag lägga in en disclaimer med tanke på mitt förra inlägg om Örebro – jag har absolut inget emot staden i sig. Det är en fin och trevlig stad på alla sätt, förutom att Benjamin inte finns här.

Det var iallafall roligt att träffa alla, men mindre roligt med vissa ”nyheter”. Har känt mig totalt labil hela dagen. Men ärligt talat, om tanken på höstlovet är det enda som har fått en att orka flytta tillbaka efter sommaren, och man får veta att man inte kommer att få något höstlov, visst måste det vara tillåtet att börja gråta tre gånger på en dag då?

Tröstar mig med Michel Cluizel-choklad och Gilmore Girls iallafall. Jag ÄLSKAR Gilmore Girls. Jag tänkte först lägga in ett klipp med den underbara dialog som kännetecknar serien, men dels gör inte ett kort klipp serien rättvisa, och dels är det faktiskt riktigt svårt att hänga med utan svensk text. Så ni får ett romantiskt klipp istället (mycket videor nu, jag vet, men jag är inte riktigt i form för att skriva långa utläggningar för tillfället). Iallafall, bakgrundsstoryn här är att Rory har en snäll, rar och ordentlig men tråkig pojkvän, och Jess är hans totala motsats: en fucked-up men smart bad boy med en don’t-give-a-shit-attityd som ger henne spänning och intellektuell stimulans. Inget har egentligen hänt mellan dem förutom långa samtal och menande blickar. Tänk förbjuden, outtalad kärlek och kopiösa mängder frustration och sexuell spänning.

(Jaja, jag vet att det är hetero, men vafan…)

 
6 kommentarer

Publicerat av på 24 augusti 2009 i Allmänt, Hett

 

Etiketter: ,

6 svar till “Tröstvideo

  1. Malin

    24 augusti 2009 at 22:16

    Älskar Gilmore Girls… Och är ganska förtjust i Milo Ventimiglia också… Och Alexis Bledel är ju typ sötast i världen… Äsch, gillar ditt inlägg helt enkelt!

    Men början av det var ju lite trist förstås… =(

     
    • MarySaintMary

      25 augusti 2009 at 17:56

      Ja, jag kan nog nästan hålla med om att hon är sötast i världen faktiskt! Dock sötare i senare säsonger. Och Milo är sjukt het! Fast nu när jag har kommit in i säsong 5 måste jag säga att jag har blivit lite kär i Logan också. :) Det är väl det som kännetecknar en bra serie: smart dialog och man blir kär i karaktärerna.

       
  2. Hansen

    24 augusti 2009 at 22:29

    Nu när du är i Örebro… Ser du någon av medlemmarna i Millencolin så kan du väl ge mitt nummer till den/dem? Vore coolt…
    Antar att du kommer blogga mer när du är i Örat?
    Det ser jag som en fördel…som förgyller mitt tråkiga ‘läser-bara-annars-massa-skit-på-wikipedia-liv’!

     
    • MarySaintMary

      25 augusti 2009 at 17:59

      Awwww, tack raring :) Såklart jag bloggar. Målet är ett inlägg om dagen, men det beror väl lite på hur mycket skolarbete jag har och sådär.

      Angående Millencolin, det skulle jag väl kunna göra om 1) jag visste hur någon i bandet såg ut, 2) hade ditt nummer…

       
  3. jonathan

    25 augusti 2009 at 10:50

    klassiker.. klassiker :)

     
    • MarySaintMary

      25 augusti 2009 at 18:00

      verkligen!

       

Lämna en kommentar