RSS

En dum idé är en dum idé är…en genialisk idé?

03 Sep

Som jag skrev häromsistens så kom jag ju på en idé i skolan som jag sedan insåg var ganska dum.

Mary: Men listen allihopa. Klädkod klänning på fredag!

Fantastiska femman: Yaaaaay! Gud vilken bra idé! *börjar genast planera vilka kläder de ska ta på sig*

Mary: Jag vet! *nöjd* (paus) *tänker efter* Fast…typ…jag ändrade mig. Klädkod klänning eller kjol.

Fantastiska femman: Va?! Neje! Klänning ska det vara!

Mary: Eeeh…jo fast jag har liksom *host* ingen klänning här i Örebro, kom jag på…

Fantastiska femman: Jaha. Nähä. Ja, det får vara en jävligt snygg kjol i så fall.

Och sen tänkte jag att jag var dum som kom på den idén. Men när jag tänkt en liten stund till  kom jag på att det inte alls var dumt. Det var ju skitsmart! För nu fick jag tillfälle att göra some serious shopping, utan dåligt samvete dessutom. Perfekt.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 03 september 2009 i Allmänt

 

Etiketter: ,

2 svar till “En dum idé är en dum idé är…en genialisk idé?

  1. Charlotte

    03 september 2009 at 21:45

    Låter som en jättebra idé. Hoppas det blir en bra kväll. Sup och svälj, trevlig helg!

     
    • MarySaintMary

      03 september 2009 at 21:49

      Tack! Fast det här var tänkt i skolan, på dagen. Måste ju hitta på nåt för mina klasskompisar också när jag inte ska ha fest för dem. Så ta på dig en klänning så får du också smaka! :) Åker hem till Finspång sen.

       

Kommentera

 
