RSS

Födelsedagspresenter

06 Sep

Nyss ”hemkommen” (bortkommen?) till Örebro. I Finspång har jag firat min födelsedag med tårtkalas med Benjamins och sedan min egen familj. En hel del presenter har jag fått, tänkte berätta om några av dem här.

Goth Juice – ”Made from the tears of Robert Smith”. En hårstylingsprodukt från Lush <3. Benjamins kommentar: ”De hade inte Emo Juice”.

Goth Juice

Cry-Baby & Hairspray. Två John Waters-filmer. Jag, Benjamin och Filip kollade på Cry-Baby på kvällen direkt efter. Så sjukt bra! För er som inte vet är det en komedi från 1989 som handlar om motsättningarna mellan ”drapes” (outsiders) och ”squares” (de välanpassade) i Baltimore på 50-talet (kan jag tänka mig att det är). Johnny Depp spelar huvudrollen som Cry-Baby och i hans umgängeskrets finns bland andra Ricki Lake (hans syster som är konstant gravid), Traci Lords (get ordet pouty ett ansikte) och Iggy Pop (Cry-Babys excentriska farmors excentriska pojkvän). Fantastiskt rolig, och ganska normbrytande om ni frågar mig. Man skulle kunna kalla den en skruvad Grease. (Hairspray är ju originalet som musikalen från 2007 med Nikki Blonski och Zac Efron bygger på.)

En låt från filmen. Kolla in Ricki Lake bakom trummorna, hon är den enda i den här ensemblen som ser ut att kunna spela/sjunga på riktigt:

En låda hemmaodlade grönsaker. Squash, bönor, tomater, sallad, purjolök, rödlök & gul lök. Dessutom vindruvor, kantareller, havtorn och hemmagjord sylt. Tack mamma!

Grönsakslåda

 
8 kommentarer

Publicerat av på 06 september 2009 i Allmänt, Film

 

Etiketter: , , ,

8 svar till “Födelsedagspresenter

  1. Benjy

    06 september 2009 at 22:21

    Hoppas du känner att du haft en bra födelsedagshelg. Jag har försökt göra mitt bästa för att ta hand om dig, och få dig att ha det bra.

     
    • MarySaintMary

      06 september 2009 at 22:25

      Jaaa! Jag har det! Du är snäll!

       
  2. Elisabeth

    07 september 2009 at 4:29

    ooohh cry baby är så bra :D
    fast länge sen jag såg den.

    grattis i efterskott förresten =)

     
    • MarySaintMary

      07 september 2009 at 8:35

      Tack!

      Och ja, det är den. Det var länge sen jag såg den också, så jag var lite orolig att jag skulle bli besviken. Men det blev jag inte!

       
  3. Hansen

    07 september 2009 at 15:27

    Hemma odlade grönsaker, fan va sugen man bli, låter så färskt!
    Grattis i efterskott!

     
    • MarySaintMary

      07 september 2009 at 17:13

      Mmm, det är asgott. Tack i efterskott! :)

       
  4. carro

    08 september 2009 at 17:49

    grattis i efterskott!! =)

     
    • MarySaintMary

      08 september 2009 at 18:16

      Tack! =)

       

Kommentera

 
