RSS

En såndär svara-på-en-massa-frågor-grej

11 Sep

Snodde en lista, som faktiskt var ganska rolig, från Pats för ganska länge sen. (Varning, den är as-jävla-lång.)

• har ditt utseende förändrats nämnvärt det här året?
Ja, jag har klippt mig och färgat håret, så det har ändrats ganska markant. Folk känner inte igen mig på stan längre!

• vad har du för hårfärg just nu?
Blont.

• vilka hårfärger har du haft och vilken är din originalfärg?
Original: råttfärgat. Har haft randigt (svart & blont) i åttan, sen hade jag svart ganska länge (nian och gymnasiet). Sedan hade jag min riktiga hårfärg ett tag och sedan har jag haft rött hår rätt länge, så jag är känd som ”hon med det röda håret”.

• hur lång är du?
158 cm

• skulle du vilja vara kortare eller längre?
Det skulle vara bekvämt att vara längre när man går på konserter och sånt. Men jag är väl inte direkt missnöjd med min längd.

• vikt?
Nånstans mellan 40 och 50, har gått upp en hel del det senaste året.

• ögonfärg?
Gråblå.

• har du tatuering/ar eller piercings? om inte, varför?
Inga tatueringar, vill men vågar inte! Piercing i tungan och överläppen, vill ha fler.

• har du funderat på nån annan form av kroppsmodifikation?
Näää…

• om du fick en gratis plastikkirurgi, vad skulle du göra då?
Alltså egentligen vill jag ha större bröst men det är så jävla fult med opererade tuttar så jag hoppar nog det ändå.

• ok, skulle du vilja ändra på något fast inte med ett så drastisk tillvägagångsätt som kirurgi?
Jag fattar inte riktigt hur det skulle gå till? Skulle väl vara skönt att kunna bli lite brun på sommaren, men hur man skulle kunna ändra på pigmenten vet jag inte.

• har du haft/har du komplex för ditt utseende? i sånafall vad?
Komplex vete fan. Alltid finns det väl nåt som inte är perfekt, liksom.

• vilket är ditt mans och kvinnoideal?
Androgyna killar. Och tjejer som ser ut som androgyna killar. Typ lite emo sådär.

• vilket namn står på din födelseattest?
Inte MarySaintMary iallafall, men det hade varit coolt!

• skulle du kunna tänka dig att byta namn?
Skulle jag väl kunna, mitt namn är rätt tråkigt, men samtidigt känns det konstigt att byta när alla vet vad man heter och sådär.

• eller har du redan kanske gjort det?
Nej.

• när fyller du år härnäst och hur gammal blir du?
4 september nästa år, blir 27 (!)

• stjärntecken?
Sånt är så otroligt ointressant att jag inte orkar svara, det går ju att räkna ut med hjälp av svaret ovan om nån vill.

• tror du på astrologi?
Inte det minsta, läser inte horoskop heller.

• hur kommer du att fira din födelsedag i år?
Jag firade med tårta och familj.

• det sägs att man blir äldre och visare, vad har du lärt dig sen fjol?
Mycket. Fast det är ju svårt att sätta ord på och skriva ner vad man lärt sig av sina erfarenheter…

• bästa konserten du nånsin varit på?
Ojdå. Det måste ju ha varit någon när jag var yngre och mer entusiastisk. Gyllene Tider på Rockslottet 1996, The Ark 2001. Men även Rage Against the Machine på Hultsfred förra året.

• skall prostitution legaliseras?
Prostitution ÄR lagligt i Sverige. (Dock ej sexköp.) Men det är en svår fråga.

• skall lätta droger, som gräs, legaliseras?
Också svårt. Alkohol är ju lagligt. Sälja cannabis på systemet?

• röstade du i senaste valet?
Ja såklart.

• för eller mot EU?
Alltså det är väl bara att leva med. Men hade jag fått rösta hade jag röstat nej.

• EURO – ja eller nej?
Nej. Det kommer bli dyrare då och det känns onödigt.

• är du kär just nu?
Jadå :)

• hur många seriösa förhållanden har du haft?
Jag har väl tyckt att alla mina förhållanden har varit seriösa när jag hade dem. Men inget av de tidigare har varit seriösa jämfört med det jag har nu. Men det finns tre killar jag kan kalla ex-pojkvänner (men då går vi tillbaka till högstadietiden).

• hur många gånger har du fått ditt hjärta krossat?
Många.

• har du varit förlovad?
Nä, har aldrig varit intresserad av giftermål och sånt.

• har du varit sambo?
Jag är. Till och från iallafall.

• har du haft någon/några ”KK”s?
Ja. Men jag föredrar ordet ”toyboy”, hähä.

• hur många one night stands?
Alla jag har haft sex med, har jag haft sex med mer än en gång. Så inga.

• ångrar du något av dem?
Nej, däremot finns det ett ”KK-förhållande” jag önskar jag hade avslutat tidigare.

• är du en sån som dumpar eller blir dumpad?
Jag är nog för feg för att göra slut.

• vilken klyscha är den sämsta att säga när man bryter upp?
”Vi kan väl göra ett uppehåll?” Det är väl kanske mer högstadiefasoner, men som sagt, jag har ju inte så mycket erfarenheter av sånt där i vuxen ålder.

• singel just nu?
Nä.

• har du nån gång varit otrogen?
Nja, jo…men bara lite :S

• är sex viktigt i en relation?
Ja, men inte det viktigaste.

• var går gränsen vid otrohet?
Det beror ju på vilka regler man sätter upp sinsemellan i förhållandet. För mig skulle det vara att inleda någon form av relation som jag höll hemlig för min pojkvän. Otrohet för mig har mer med oärlighet att göra än med sex, hångel och sånt.

• om du är fattig, lägger du då hellre pengarna på nåt efterlängtat och lever på nudlar resten av månaden än sparar dem för att kunna köpa ordentlig mat?
Nej, jag är snål som fan. Därför blir jag inte fattig.

• vad skulle du göra om du hittade en plånbok med pengar i?
Jag är nyfiken så jag skulle kolla vems det var, sen lämna in den. Jag har för mycket samvete för att kunna ta pengarna.

• har du någon gång varit allvarligt skadad?
Nä.

• har du någon gång skurit i dig själv?
Ja, och det skäms jag så inihelvete mycket för. Jag ba ”hmm, folk skär sig har jag hört, det verkar coolt, det ska jag med göra”. Fast bara typ 2 gånger på högstadiet, eller nåt.

• har du fått nån psykisk eller fysisk diagnos ställd av läkare?
Ja alltså…fysiska diagnoser har jag ju fått när jag har varit sjuk?

• har du nångång gått till en psykolog eller terapeut?
Ja, till en kurator. Det var rätt meningslöst.

• tåg eller buss?
Tåg! Fast det är dyrt.

• väckarklocka eller klockradio?
Klockradio är mysigt, men jag har ingen, använder bara mobilen.

• nyheter på tv, i tidning eller på nätet?
INTERNET! Fat tidningar är också trevliga, det blir så mycket skräp bara.

• segelbåt eller motorbåt?
Föredrar roddbåt!

• teater eller bio?
Gillar båda, men teater är ju lite lyxigare.

• VHS eller DVD?
DVD såklart, här är jag inte det minsta teknologinostalgisk.

• vilken film såg du senast?
Hedwig and the Angry Inch. Den var bra!

• CD, vinyl eller mp3:or?
ALLT! Fast mp3:or är ju lite ute nu när Spotify finns.

• vilken skiva köpte du senast?
Anouk – Toghether Alone och Skunk Anansie – Hedonism, på loppis.

• favoritgrupp?
Just nu skulle jag nog svara Green Day.

• bästa skiva?
Sånt går ju inte att välja, ni får 5! Hole: Celebrity Skin, Green Day: American Idiot & 21st Century Breakdown, Tori Amos: Little Earthquakes, Radiohead: OK Computer.

• bästa låt?
Just precis nu är det Tear Me Down från Hedwig and the Angry Inch.

• vilken låt har du sämst minnen till?
Vet inte om jag har dåliga minnen till någon låt, det är väl snarare så att jag förknippar vissa skivor och låtar med perioder i mitt liv som jag inte känner att jag kan identifiera mig med just nu. Men hela Adore-skivan med Smashing Pumpkins är lite färgad av en klasskompis död i nian, och lite andra saker som hände runtomkring.

• och bäst?
Narcotic med Liquido är nog den låt jag förknippar mest med att festa och vara glad.

• kan en låt vara bra trots att den inte är mycket att hurra för musikaliskt, men texten knäcker allt?
NEJ! Jag är inte en textmänniska och jag förstår inte hur folk kan lyssna på musik bara för textens skull. (Det skulle vara en mycket, mycket speciell text isåfall.) Däremot kan texten höja en redan bra låt!

• har du nångång hamnat i fyllecell eller dylikt?
Nää. Jag är en ordentlig flicka!

• vad är din första tanke när du stöter på en dyngrak person på krogen?
Alltså, i Finspång stöter man på såna hela tiden, så det är inget jag tänker så mycket om…

• har du nångång nyttjat en starkare drog än alkohol?
Bara provat.

• vad dricker du helst när du går ut?
Vodka & Redbull, för det är den enda goda drink jag vet vad den heter. Annars brukar jag be dem ”blanda nåt gott”, haha.

• brukar du sitta ensam hemma och dricka?
Nä.

• hur botar man bäst en baksmälla?
Huvudvärkstabletter, vatten, mat, sömn, fräscha till sig.

• har du varit och festat på många charterresor?
Nej, fy faan.

• favoritresemål?
Som jag varit i: Granada (Spanien). Som jag vill till: Japan.

• favoritstad? favoritland?
Granada är mysigt. Gillar Schweiz och England annars. Och Belgien. Men min favorita favoritstad är nog Norrköping faktiskt.

• favoritstad i sverige?
Norrköping! Saknar…

• vad äter du helst?
Sallad. Glass. Chips.

• finns det nån specifik maträtt du aldrig käkat?
Jag har nog provat det mesta jag blivit bjuden på. Men jag har aldrig ätit, typ…pölsa.

• vad dricker du till maten?
Vatten eller mjölk, beror på maten.

• kaffe eller te?
Te, helst rött, men jag dricker inte på långa vägar så mycket te som folk i allmänhet dricker kaffe.

• bullar eller småkakor?
Jag är inte så förtjust i fika. Men kakor typ Oreo eller Maryland är ju underbart!

• café eller krogen?
Beror på humöret, tidpunkten och sällskapet.

• vad blir du glad av?
Uppmärksamhet (positiv). Folk som gör bra saker. Glad musik. Feel good-film & TV-serier.

• vad gör dig förbannad?
När folk inte fattar någonting. Gammalmodiga principer.

• yrken du skulle kunna tänka dig?
Rockstjärna vore ju skoj. Men jag ska ju bli tolk så får väl säga det.

• jobb du definitivt aldrig skulle palla med?
Skogshuggare, fy fan för att vara ute hela dagarna året runt! (Min pappa är skogshuggare.)

• personer du inte klarar av?
Alltså, nu är jag elitistisk. Men tröga personer är jobbiga att umgås för länge med.

• få eller ge presenter?
What can I say, I’m a taker…

• vad funkar alltid att ge någon i födelsedagspresent t.ex?
Blandskivor eller saker från Lush.

• kan du shoppa upp din pojkväns pengar utan att få dåligt samvete?
Det skulle jag aldrig i livet få för mig att göra! Det har ingenting med samvete att göra.

• kan du visa dig ute helt osminkad?
Ja, sminkar mig väldigt sällan.

• nämn någon skönhetsprodukt du aldrig skulle klara dig utan?
Försvarets hudsalva till läpparna.

• kajal eller eyeliner?
Eyeliner, fast jag är värdelös på att måla det.

• vad är dyrt smink för dig?
Allt smink är väl dyrt. Jag brukar köpa det billigaste, inte så kräsen…

• favoritplagg till vardags?
Typ vanliga kläder? Kort kjol på sommaren!

• och till fest?
Jag gillar kjolar & linnen. Lättare att variera än klänningar.

• vad är det fulaste en tjej kan ha på sig?
Alltså, allt klär ju en skönhet, liksom. Men typ…åttiotalskläder med fula färgglada mönster.

• och det finaste?
Alltså…det beror ju på vad man passar i.

• vad är fulast på en kille?
Som ovan.

• och vad ska en kille klä sig i för att behaga dig?
Äh, han behöver väl inte ha så värst mycket kläder på sig alls om han är ute efter att ”behaga” mig. Hehe. Men alltså…poppigt eller emo eller nåt. De som har en stil är ju snyggast, skit samma vilken stil liksom.

• är du trendmedveten?
Inte direkt.

• dömer du människor efter deras yttre?
Ja. Efter typ uppsyn, kroppsspråk och självvalda attribut.

• vilka tre inre karaktärsdrag värdesätter du högst?
Ärlighet, humor, intelligens.

• skulle du kunna ha ett förhållande med någon som var fin på insidan, men långt ifrån lika fin på utsidan?
Ja.

• är du ytlig?
Alltså…i bloggen är jag väl ytlig ibland när jag inte orkar vara djup. Men inte generellt.

• beskriv dig själv med tre ord!

• har du några talanger?
Jag är rätt bra på att laga mat.

• hur är det med karaktären?
Hahaha! Orka ha en sån.

• går du upp när väckarklockan ringer?
Ja, oftast.

• du har bestämt att ha en vit helg. men så får du nys om värsta festen. vad gör du?
Går dit nykter, såklart!

• hur blir du när du är packad?
Pratsam, och glad oftast.

• minnesluckor?
Nån enstaka tonårsfylla har jag väl haft även på senare år.

• har du nångång blivit ombedd att gå från nån krog?
Nej. Inte av dem som har krogen iallafall :)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 september 2009 i Allmänt

 

Etiketter: ,

2 svar till “En såndär svara-på-en-massa-frågor-grej

  1. Bonden

    11 september 2009 at 20:07

    Japp..såhär tycker Mary o jag.

     
    • MarySaintMary

      11 september 2009 at 22:36

      Det känns bra att du alltid står bakom mig!

       

Kommentera

 
