RSS

Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärtom

24 Sep

Idag efter skolan (psykologin var inställd så jag slutade halv 12) lyssnade jag på avslappningsprogrammet som vi fått av vår mental träning-coach, Johnny Modigh. En helt fantastisk människa för övrigt, får du chansen att gå på en föreläsning av honom så ta den!

Iallafall, han är ju anhängare av hypnos och sådana saker, och hans avslappningsprogram är väldigt hypnosinspirerade. Han pratar med en hypnotisk röst och säger saker som ”När du vaknar upp, kommer du att känna dig i fin form”. Dessutom räknar han, först till tio, och då ska man bli mer och mer avslappnad. I slutet räknar han ner från fem till ett och när han kommer till ett ska man vara helt vaken.

Och jag vore ju inte MarySaintMary om jag inte var skeptisk till sådana här saker. Jag tror inte att jag är hypnotiserbar eftersom jag är all about självkontroll, och jag har i ren protest sagt åt mig själv att till exempel öppna ögonen vid till exempel tre istället för ett, bara för att överlista hela grejen. Nåväl, idag iallafall så var jag jättetrött och slumrade till under programmet. Men jag minns att han började räkna ner, och att jag som vanligt tänkte ”HA! NI FÅR ALDRIG MIG!”. Jag minns att han sa ”två”. Sedan vaknade jag upp när nästa spår på skivan började. Jag har alltså hypnotiserat mig själv att göra precis tvärtemot vad jag blir tillsagd att göra! Känns väldigt, väldigt typiskt mig, men samtidigt lite halvbra eftersom det är ett jättebra avslappningsprogram. Jag skulle nog ha lyssnat lite mer när jag hörde det välkända ordspråket ”Gräv inte en grop!”.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 24 september 2009 i Allmänt

 

Etiketter: ,

6 svar till “Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärtom

  1. Karin

    24 september 2009 at 18:24

    Pollenchock och stjärnfall, jag älskar den låten!

     
    • MarySaintMary

      24 september 2009 at 18:57

      Jag med, lätt en av Winnerbäcks bästa.

       
  2. Miss Universum

    24 september 2009 at 20:08

    haha, de e märkligt att de ordspråket dyker upp hela tiden. =P

     
    • MarySaintMary

      24 september 2009 at 22:00

      Jag tycker det är ett bra ordspråk!

       
  3. KajsaLisa

    25 september 2009 at 23:53

    Man skall aldrig vara helt säker. Själv brukar jag jämföra allt sånt här med när man ser pensionärer som börjat med stavgång. Stavarna hänger och slänger på handlederna och man kan ifrågasätta nyttan av dom. Men hade dom inte börjat med stavgång så hade dom inte kommit ut och rört på sig. Hypnos eller inte, slappna av ibland och bara vara behöver vi alla. Hur man gör har nog mindre betydelse, huvudsaken är ju att man mår bra av det.
    KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      26 september 2009 at 0:03

      Jag ska tänka på stavarna nästa gång jag misslyckas med att bli hypnotiserad!

       

Kommentera

 
