RSS

My Gloria moments

29 Sep

Jag inser att merparten av mina läsare inte alls kommer att fatta grejen med det här inlägget. Men ni får härda ut till nästa inlägg, för nu kommer mitt nördigaste hittills.

MarySaintMary listar sina favorit-Gloria-moments på 21st Century Breakdown!

1. American Eulogy: Mass Hysteria/Modern World, 2:14
Christian and Glori-AW!

2. Horseshoes and Handgrenades, 2:56-3:10
G-L-O-R-I-A! Underbar homage till Patti Smiths Gloria (In Excelsis Deo). (Och nej, jag tänker inte ens tänka tanken att det är en referens till Van Morrison. Är det det vill jag inte veta!)

3. ¿Viva la Gloria? (Little Girl), 2:29
Helt oväntad men ändå så otroligt passande referens till ¡Viva La Gloria!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 29 september 2009 i Musik

 

Etiketter: ,

2 svar till “My Gloria moments

  1. Benjy

    29 september 2009 at 23:03

    Du är så härligt knäpp och konstig! Listor är kul! Din tredjeplats är min förstaplats. Din förstaplats kände jag inte ens igen.

     
    • MarySaintMary

      30 september 2009 at 7:23

      Tack raring, tur att någon förstår mig!

       

Kommentera

 
