RSS

Beroende av teknik? Moi?

13 Okt

”Oh Mary Saint Mary, varför är du så klantig?!” frågar jag mig ibland. Inte ofta, men ibland. Senast jag frågade mig detta var igår kväll när jag hade gått upp på rummet för kvällen, pratade lite med Benjamin i telefon innan jag skulle sova och skulle ladda mobilen samtidigt. Problemet var att vägguttaget satt för långt bort från sängen där jag tänkte sitta och prata, så när jag skulle ta upp mobilen så VEK sig kontakten på sladden och GICK AV, så att en bit av kontakten fastnade i mobilen. När jag försökte laga den gick den ännu mer sönder och det var bara att inse att den var olagningsbar, eller vad det nu kan heta. Och batteriet skrek på laddning hela tiden.

Nokialaddare i flera delar.

Detta hände alltså precis efter att jag skrivit mitt förra inlägg, ni vet det där peppiga inlägget härunder. Det var ju tur det, för sådär kunde jag ju inte ha det, gå omkring och vara glad hela tiden, hur skulle det se ut?

Nåväl, jag stängde naturligtvis av mobilen illa kvickt för att spara den lilla laddning som fanns kvar, och kom på en massa olika planer för hur jag skulle lösa situationen innan jag fick tag på en ny laddare. Problemen var till exempel: Hur ska jag vakna imorgon? Hur vet jag vad klockan är? Hur ska jag få tag i min handledare så jag vet när vi ska ses? Typ allt som fanns på mitt hotellrum och skenbarligen skulle kunna hjälpa mig hånade mig genom att inte fungera. Det fanns bara en klocka, en väckarklocka, och den hade stannat. Det går säkert att på något sätt sätta ett larm på datorn, men jag vet inte hur i så fall. Jag försökte använda telefonen på rummet men fick bara felsignaler. Och all personal på hotellet hade ju gått hem för kvällen. Dessutom funkade min sänglampa bara ibland, så jag fick irra runt i mörker.

Mitt i natten vaknade jag dock med en skitbra idé. Jag hade ju lite lite batteri kvar på mobilen, så jag satte på den lite snabbt och kollade vad klockan var, sedan gick jag ut i köket och ställde in klockan på  mikron. (Den gick fel innan.) Det gick faktiskt lätt som en plätt klockan 03.55, förmodligen för att jag var så irriterad. Så när jag vaknade senare kunde jag gå ut i köket och kolla på klockan iallafall.

Och så funkade ju väckningen. Som tur var. Och jag hann få ett sms från min handledare också innan mobilen dog. Så allt löste sig till slut. Men nu har jag lärt mig att en nokialaddare kostar 250:-. Det kunde man inte tro!

Förresten, KajsaLisa skrev ett förjävla fint inlägg igår, som jag läste när jag var i upplösningstillstånd över min ickefungerande mobil och min ensamhet i en främmande stad, så jag blev sådär rörd igen. Som gjort för mig, men jag tror jag väntar med att följa instruktionerna tills jag kommer hem. Det kanske skulle verka lite suspekt här i hotellobbyn.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 13 oktober 2009 i Allmänt

 

Etiketter: ,

2 svar till “Beroende av teknik? Moi?

  1. Henrik

    14 oktober 2009 at 16:06

    Var du tvungen misshandla mobilen? Vad hade den gjort emot dig? va va? :)

     
    • MarySaintMary

      14 oktober 2009 at 20:28

      Förlåt! Förlååååt!

       

Kommentera

 
