RSS

I’m gonna fight ’em off

02 Nov

I fredags var jag på konsert. Det var roligt faktiskt, ett riktigt bra liveband är de, Hoffmaestro & Chraa. Jag gillar band som alla röjer till, det känns mer värt att gå på konsert då. Men jag blev också påmind om att jag inte gillar konserter. Jag kan ta att folk trängs. Jag leva med att folk klappar i fel takt. Jag står ut med att folk dricker öl och kastar flaskorna på golvet så att dom går sönder, även om det är sjukt jobbigt och störande. Men det jag stör mig mest på på konserter är folk som ska envisas med att sjunga Seven Nation Army-slingan om och om och om igen fast dom liksom inte vet vad det är för låt eller vilka White Stripes är. Lägg av! Fast nästa gång jag går på konsert ska jag hyra in ett gäng White Stripes-fans som kan korssjunga melodin till. Det kunde vara kul.

Fast det är ju ett bra riff, det måste erkännas.

 

 
12 kommentarer

Publicerat av på 02 november 2009 i Musik

 

Etiketter: ,

12 svar till “I’m gonna fight ’em off

  1. christermagister

    02 november 2009 at 22:43

    *ha ha*, men det är väl i alla fall värre när sportfånarna i någon klack sjunger den!

     
    • MarySaintMary

      03 november 2009 at 20:38

      Jag vet inget om sport och umgås inte med sportfånar, så jag visste inte att de gjorde det. Men ja, det lär ju vara värre!

       
  2. Torsken

    03 november 2009 at 23:09

    hehe..jag e en av dom…hänger på när alla sjunger ”ooh, o o o ooh oohh” :D hehe…men förstår verkligen att du stör dig :P

     
    • MarySaintMary

      04 november 2009 at 12:33

      Haha, när jag såg att du hade kommenterat tänkte jag att du skulle skriva det ;)

       
  3. charmelie

    03 november 2009 at 23:44

    Kan inte annat än hålla med dig, det är nån sorts fjortisepidemi som har brutit ut tror jag. Fruktansvärt irriterande, ja. Bra riff, EGENTLIGEN, ja.

     
  4. Hansen

    04 november 2009 at 16:17

    Det skär lite i hjärtat när alla ”R&B/Rap/hiphop/newganskafucker’s” sjunger den slingan, och de är så totalt vilse utan att veta om det!

     
    • MarySaintMary

      04 november 2009 at 18:31

      Jag vet, det är det värsta, att de TROR att de är häftiga och coola och fattar inte alls vad de gör för fel eller att de gör nåt fel över huvud taget.

       
  5. Benjy

    04 november 2009 at 22:50

    Jag håller helt och fullt med! Var uppstod detta fenomen egentligen? Vem började? Hur ska vi få dem att sluta?

     
    • MarySaintMary

      05 november 2009 at 15:35

      Skriv ett åtgärdsprogram!

       
  6. Benjy

    04 november 2009 at 22:57

    Och faan vilken snygg video! Bland det snyggaste jag sett! Hur kan jag ha missat den?

     
  7. KajsaLisa

    05 november 2009 at 2:33

    Shit, skall inte kommentera 2.30 på natten,blev lite fel här, du ser det nog.
    KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      05 november 2009 at 15:36

      Lugnt :)

       

Kommentera

 
