RSS

Farväl Falkenberg

06 Nov

Känns som en passande film att se ikväll eller så. Har inte sett den, så jag vet inte om den är bra, men rent symboliskt, liksom. Jag sitter just nu på tåget hem (eller nåja. Tåget till Katrineholm, där jag ska byta tåg, men ni fattar) och säger därmed farväl till

– vindkraftverk
– begriplig och obegriplig halländska
– det 65+-inredda hotellrummet
– undermåligt utrustat kök
– genvägen över järnvägen
– fil med torkade aprikoser
– att få jobba på riktigt

Och så försöker jag undvika att tänka på att jag redan på söndag måste åka tillbaka till Örebro. Det borde fan vara olagligt att dra in höstlovet.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 06 november 2009 i Allmänt

 

Etiketter: ,

6 svar till “Farväl Falkenberg

  1. Hansen

    06 november 2009 at 19:32

    Farväl Falkenberg, mycket skum film. Dock länge sen jag såg den, men minns att den va mycket skum.

     
    • MarySaintMary

      06 november 2009 at 23:08

      Det låter bra!

       
  2. Mickis

    06 november 2009 at 20:51

    Ja det där lovet hade inte vart hel fel nu….Vi har ju jobbat hårt i 4 veckor=)

     
    • MarySaintMary

      06 november 2009 at 23:08

      Ja, jag fattar inte hur jag ska orka gå i skolan nu…

       
  3. carro

    10 november 2009 at 7:11

    Dra in hörslovet?!? ja det borde verkligen vara olagligt!!

     
    • MarySaintMary

      10 november 2009 at 15:07

      Ja, eller hur! Men eftersom vår praktik ligger under lovet har de bestämt att vi inte får kompensation för det. (Klasserna över oss har alltid fått det förut.)

       

Kommentera

 
