RSS

Fiktiva band, del 1: The Weird Sisters

26 Nov

Bara för att det är en helt störd idé (och för att jag inte har nåt mer inspirerat att skriva om) så tänkte jag lista några av mina favoriter bland fiktiva band. Band från filmer, tv-serier och sånt. Först ut är The Weird Sisters (”Systrarna Spök” i den svenska översättningen om jag minns rätt) från Harry Potter and the Goblet of Fire. Jarvis Cocker på sång och med medlemmar från bland annat Pulp och Radiohead, dock med en, milt uttryckt, annorlunda stil. Kanske inte riktigt vad man förväntar sig att se i en Harry Potter-film, men kul! Låten heter Do the Hippogriff.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 26 november 2009 i Musik

 

Etiketter: , , , ,

5 svar till “Fiktiva band, del 1: The Weird Sisters

  1. Patsy

    27 november 2009 at 18:10

    Kul idé!

     
    • MarySaintMary

      28 november 2009 at 14:25

      Kul att det är nån som gillar mina idéer iallafall :)

       
  2. Benjy

    30 november 2009 at 21:30

    Gillar vi inte alla dina idéer? <3

     
    • MarySaintMary

      30 november 2009 at 21:31

      Det vet jag inte, men jag gillar dig! <3

       
  3. Benjy

    01 december 2009 at 23:11

    Och jag dig!

     

Kommentera

 
