RSS

Vanliga jävla muffins

02 Dec

Jo, jag vet att jag har bloggat om muffins flera gånger nu, men det är ju så lätt att baka! Idag har jag bakat vanliga jävla muffins (nåja, med kakao, men alltså – vaniljmuffins, finns det ens?) och lyssnat på den här låten:

Den här låten är det gällande favoritskämtet i min klass just nu. Jag älskar sättet vi pratar om den på, som om det verkligen vore sant alltihop. Typ ”men vad hände med alla dom andra som dom försökte skämtet på då, som liksom inte reagerade alls och bara: jaha, då tar jag väl en macka med pastej då! Hur kul var det liksom?”.

Och hemma lät det såhär:

Mary: Förresten, har du lyssnar på den där jätteroliga Björn Rosenström-låten jag tipsade dig om?
Benjy: Jo, men liksom…så kul var den ju inte. Du hajpade den ju jättemycket!
Mary: Men den är ju JÄTTEKUL! Liksom lyssna nu! *sätter på låten* *lyssnar* *börjar garva direkt*
Benjy: Eeeh…
Mary: Men lyssna nu då! Lyssna! Hahahahaha! Så ska han liksom berätta hela storyn på sin göteborgsdialekt!!!
Benjy: *har tålamod*
Mary: OCH SÅ FICK POLISEN EN MUFFIN! Hahahaha! Och så hade alla gömt sina muffins, hur lyckades dom med det, hahahaha! Så himla kul!

Känner mig som typ, min pappa, som skrockar gott och sedan upprepar och förklarar vad som var roligt med skämtet tills det slutar vara roligt.

 
12 kommentarer

Publicerat av på 02 december 2009 i Allmänt, Mat, Musik

 

Etiketter: , , ,

12 svar till “Vanliga jävla muffins

  1. Patsy

    02 december 2009 at 19:04

    Haha, jag förstod heller inte det roliga, men det är nästan det som är roligast med interngrejer, att ingen annan fattar liksom :)

     
  2. Patsy

    02 december 2009 at 19:06

    …du, ha i lite vaniljsocker istället för kakao nästa gång du gör muffins och sen när de ligger i sina formar, klicka i lite god sylt i mitten och sen grädda! sen när de är klara kan du om man vill göra de ännu mer sockriga glasera dom. (med florsocker & vatten)

     
    • MarySaintMary

      02 december 2009 at 20:36

      gud vad gott, det ska jag göra nästa gång jag bakar till försäljning.

       
  3. Patsy

    02 december 2009 at 19:06

    (real housewife of tierp)

     
  4. jonathan

    02 december 2009 at 21:09

    Hmm, jag fattade nog inte riktigt heller.
    Eller ok, ”aa det är faktiskt ett skämt och så förklarade hon att dom brukar köra en sådan här grej på en snubbe ibland för att se vad som händer..” var faktiskt ganska kul.

    Ett annat tips är att när muffinsarna har gräddat en liten stund, drygt halva tiden, så trycker man in bitar av en chokladkaka, den med daim är en höjdare.
    Det är faktiskt viktigt är att vänta lite och inte stoppa i dom från början för då lägger sig dom bara i botten och chokladen mår inte så bra av att bli gräddad för länge.

    hejhopp..

     
    • MarySaintMary

      02 december 2009 at 22:17

      aha, det är det som är hemligheten alltså. har gjort ”sjunka-till-botten”-misstaget. eller misstag och misstag förresten, det sålde som smör. tack för tipset!

       
  5. Charlotte

    02 december 2009 at 22:07

    Asså, så himla klockren! ”Alla hade gömt sina muffins när jag kom in, de hade gjort ett sånt där practical joke mot mig”. SÅÅÅ BRAAAA!

     
    • MarySaintMary

      02 december 2009 at 22:16

      Jag förstod väl att du skulle fatta! :D

       
  6. Benjy

    04 december 2009 at 12:26

    Tes: Det är bara folk på din skola som uppskattar låten till fullo.

     
    • MarySaintMary

      04 december 2009 at 16:14

      Ja, man måste ha humor för att klara av min skola.

       
  7. KajsaLisa

    05 december 2009 at 1:15

    En av livets stora frågor som fortsatte i ett justitsiemord och slutade i en konspiration, vilken låt, rätt kul faktiskt.
    KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      05 december 2009 at 10:17

      Åh vilken akademisk förklaring! I likes.

       

Kommentera

 
