RSS

Dagar som den här

08 Dec

Det är dagar som den här som jag undrar om det är värt det i slutändan.

Det är dagar som den här som får mig att gråta av ilska och vilja kasta saker omkring mig.

Det är dagar som den här som får mig att vilja sova bort tiden fram till jullovet så jag bara slipper allt.

Det är dagar som den här som gör mig så trött att jag inte orkar göra de enklaste saker och jag överlever bara tack vare att jag bor ovanpå en pizzeria.

Det enda man kan göra dagar som den här är att lyssna på Rage Against the Machine och skrika. Och inte ens det hjälper.

Yes I know my enemies
They’re the teachers who taught me to fight me
Compromise, conformity, assimilation, submission
Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite

Och vet ni vad det värsta är? Tolkvärlden är liten. Ett utbrott (och jag lovar, de kokar under ytan precis hela tiden) på någon av dem som mest förtjänar det skulle kunna förstöra mina chanser till jobb för all framtid. Fuck it.

Men jag är iallafall inte ensam.

 
8 kommentarer

Publicerat av på 08 december 2009 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , ,

8 svar till “Dagar som den här

  1. Charlotte

    08 december 2009 at 20:15

    Asså, vad händer hos er egentligen? Känns som om ni inte kommer så bra överrens med lärarna, är det så eller är det ngt annat som är skit?
    Tycker det är tråkigt att ni har det jobbigt.

     
    • MarySaintMary

      08 december 2009 at 20:28

      Ja…herregud. Jag orkar inte gå in på allt. Men det handlar i korthet om att vissa lärare ger oss pikar när vi behöver stöd, försöker härda oss när vi behöver hjälp, frågar oss hur vi mår och sedan ber oss bita ihop när vi säger att det är jobbigt. Vi har liksom bitit ihop sen praktiken, när får man ge upp? (Det handlar inte om alla lärare.)

      & tack för stödet. Det behövs.

       
  2. Karin

    08 december 2009 at 21:12

    Dagar som den här… och då blir det kanske ännu värre imorn. Känns inte som att man kommer gå hem från skolan fylld av glädje och hopp imorn direkt.

     
    • MarySaintMary

      08 december 2009 at 21:15

      Jag vet. Jag försöker att inte tänka på det.

       
  3. Torsken

    08 december 2009 at 21:59

    ser inte fram emot imorrn…fast när imorrn e klar så e det en mindre dag till jullov!

     
    • MarySaintMary

      08 december 2009 at 22:05

      ja. det är bara att leka att man är en maskin och så tänka JULLOVJULLOVJULLOVJULLOV

       
  4. KajsaLisa

    12 december 2009 at 16:11

    Känner själv så där ibland, rekomenderar att du kolllar på Iggy Pop and the Stooges Search and Destroy på youtube, videon med Apocalypse now- klippen, banka pannan i tagentbordet i takt så går det över. Lägger in en länk. http://www.youtube.com/watch?v=TKYALsp-sIg Funkar det inte så har du i alla fall sett några som har det värre. Trevlig helg och lycka till. :)
    KajsaLisa

     
    • MarySaintMary

      13 december 2009 at 19:53

      Åh, ljuva förstörelse! Tack för tipset, jag samlar på mig ett gäng såna här låtar och videor nu tills nästa gång det behövs. (Tippar på imorgon.)

       

Kommentera

 
