RSS

”Bara en vecka” eller ”en hel vecka”?

13 Dec

Ni vet det där optimisttestet, ”Är glaset halvfullt eller halvtomt?”. Jag har hittat ett nytt. Det är nu en vecka kvar i skolan. I den situationen har jag alltid tidigare känt såhär:

”Åh gud vad skönt, bara en vecka kvar!”

och så brukar veckan gå som på räls. Alla prov och viktiga uppgifter är överstökade, man brukar mest leka och julpynta och byta paket med varann. Men i år känner jag:

”Åh herregud, en hel jävla vecka kvar, hur ska jag orka?!”

vilket naturligtvis kommer att bli en självuppfyllande profetia. Men de senaste veckorna har varit överjävliga, så varför skulle inte den här bli det, liksom? Att se fram emot: julklappsbyte på onsdag eftermiddag och julbord innan vi går hem på fredag. Annars är det en helt vanlig vecka.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 13 december 2009 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

10 svar till “”Bara en vecka” eller ”en hel vecka”?

  1. Karin

    13 december 2009 at 22:55

    Du glömmer rocktemat på tisdag! Det ser jag fram emot :) Och så tror jag att vårt bröllop kommer bli kul. Men övrigt… pina och pest.

     
    • MarySaintMary

      14 december 2009 at 7:30

      w00t? jag hörde måndag?! sitter jag här uppklädd helt i onödan menar du?

       
  2. Patsy

    13 december 2009 at 23:43

    Aaww :/
    Å andra sidorna, veckorna brukar ju gå ganska fort ändå, eller de gör det för mig.
    Och sen är det HELG och jullov och skit och sen fredagen efter är det juldan och… hm, ja, vem vet vad som händer då? :p

     
    • MarySaintMary

      14 december 2009 at 7:33

      Jag längtar till juldagen! Säg till om du vill ha biljetter i julklapp eller så… :)

       
  3. Elisabeth

    14 december 2009 at 8:03

    jag känner också ”en hel jävla vecka kvar” och då gäller det semesern.
    då familjen åker till sverige för att fira jul.
    en vecka med bråk, trots, testningar (att kidsen testar mig, rätt böjning va?), gnäll. ugh!
    plus att det är lördagkväll de åker och har möte ang huset på förmiddan och jag ska alltså då jobba och min kompis som jag träffa på au pair-skolan kommer hit och jag hade sett fram emot att spendera hela dagen i new york med henne och visa henne ställern =/
    jaja, vi har hela lördagkväll på oss och så söndan innan hon åker hem.

     
    • MarySaintMary

      14 december 2009 at 19:26

      Jag lider med dig! Förstår att det är jobbigt. Speciellt när man har sett fram emot sånt som inte blir av. Det suger. Hoppas allt löser sig med familjen/ny familj iallafall, så det blir bättre sen!

       
  4. carro

    14 december 2009 at 8:29

    Livet som vuxen..hihi…Njut av att ni får ett jullov, min syster har haft både tentor och praktik över julen under sina år som sjuksköterska student ;)

     
    • MarySaintMary

      14 december 2009 at 19:27

      Jo, fast det här funkar ju inte alls som högskoleutbildning, vi har ju lärarledda lektioner hela tiden. Så man måste plugga + stå ut med alla lärare, då behövs det lov efter ett tag! :)

       
  5. Patsy

    14 december 2009 at 13:59

    Nej, jag kan nog övertala mamma, vill inte ha några julklappar. Några hemgjorda groggar isf. Har inte råd att ge bort nåt i retur, haha.
    Det är julklapp nog att träffas! *klyscho*

     
    • MarySaintMary

      14 december 2009 at 19:28

      Jag hoppas verkligen du kan komma, skulle vara så kul!

       

Kommentera

 
