RSS

En såndär sammanfattning av året

03 Jan

1. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut?
Tolkat på riktigt, utanför skolan, i skarpt läge. Loved every minute!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Haha, ”några”? Brukar folk liksom avge många olika nyårslöften eller? Jag lovade iallafall inget förra året.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar förra året?
Ja, Sara & Magnus.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var.

5. Vilka länder besökte du?
Norge!

6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, jag har saknat BENJAMIN! Och så vill jag se Green Day 2010.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Öh. Inget.

8. Vad var din största framgång 2009?
Jag tycker min insats i skolan har varit väldigt framgångsrik.  Dock svårt att ge något konkret exempel på det.

9. Största misstaget?
Det här. Och det här. Det känns som att disaster is upon me så fort jag sätter mig i en bil.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nah? Typ lite förkyld och sånt bara.

11. Bästa köpet?
Vet inte, men det bästa jag införskaffat måste ju vara Spotify! Gratis dessutom.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Och Norgeresan. Värt. Samt en självrisk på 5000. Ovärt.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
21 Guns live i mobilen var så välbehövligt just då.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Det är nog lättare att nämna band. Green Day, Melody Club, Johnossi, Hoffmaestro, Air, Turbonegro.

15. Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med tidigare år?
Jag är väl generellt gladare nu än för några år sedan, men jag har ju garanterat haft mer att vara ledsen för än till exempel 2008.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
GÅTT PÅ GREEN DAY FÖRIHELVETE!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Inget egentligen. Jag ångrar inte mina ~6 internettimmar om dagen! Jo, kanske att jag kan önska att jag kunde lägga ner och göra nåt annat när internet har tagit slut.

18. Hur tillbringade du julen?
I Finspång hos Höglunds, grovstädande in på julaftonsmorgon. Fast det blev ordning på det till slut också.

19. Blev du kär under året?
Det blir jag varje år.

20. Hur många one night stands?
Inga. Jag ser alltid till att det blir mer än en natt ;)

21. Favoritprogram på TV?
Jag kollar ju inte på TV, men en ny favoritserie är True Blood.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Orka hata folk. Det finns dock ett par personer jag har upptäckt att jag har missbedömt. Trist.

23. Bästa boken du läste?
Jag har läst jättelite på sista tiden! Men jag gillade Dansa på min grav av Aidan Chambers. Twilight-serien har ju definitivt skakat om lite också.

24. Största musikaliska upptäckten?
Spotify <3

25. Något du önskade dig och fick?
Ganska mycket, sånt som jag fick i julklapp och så. Vit jul. Sommarjobb.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Green Day.

27. Förra årets bästa film?
Inglouroius Basterds. Såg den den 30:e december!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag hade klänning i skolan, sen åkte jag hem till Finspång och Benjamins familj och firade.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått höstlov, och fått umgås mer med Benjamin över huvud taget.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
”Stil”, hahahahahahaha!

31. Vad fick dig att må bra?
Trygghet.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hahaha, det kan det väl knappast råda någon tvivel om för den som följer min blogg! Billie Joe <3

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Det var ju rätt mycket fildelning där ett tag. Annars är det ju, som alltid, feminism.

34. Vem saknade du?
Benjamin!

35. De bästa nya människorna du träffade?
Jag har träffat en massa nya trevliga människor, men jag gillar inte riktigt att rangordna personer.

36. En värdefull läxa du lärt dig?
Låna inte andras bilar.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Haha, okej, det här är faktiskt seriöst, fast jag hatar mig själv för det.

The thing I miss the most is waking up next to you
When I look into your eyes, I wish that I could stay
And I can’t lie, every time I leave my heart turns gray
And I want to come back home to see your face tonight
Cause I just can’t take it

Another day without you with me
Is like a blade that cuts right through me
But I can wait, I can wait forever
When you call my heart stops beating
When you’re gone it wont stop bleeding
But I can wait, I can wait forever

(Simple Plan: I can wait forever)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 januari 2010 i Allmänt, Hett, Musik

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
