RSS

Hur jävla svårt ska det vara?!

05 Jan

Folk som envisas med att förklara skämt. Folk som går långsamt framför mig när jag har bråttom. Folk som stavar Kiss som KIZZ. Det finns många olika typer av människor som irriterar mig. Men i toppen på min lista ligger detta: Folk som inte fattar hur playlists fungerar (alternativt skiter i det).

Okej, så jag går på fest och så finns det en dator med Spotify på (det gör ju oftast det). Och då fixar jag ju till en liten partyplaylist med allas olika favoritmusik på och sen lämnar man den liksom ÖPPEN för folk att LÄGGA TILL LÅTAR I. Det är ju dessutom hur lätt som helst att flytta runt låtarna och dra upp låten man är sugen på till precis under den som spelas, om man så vill. Och så tycker jag att jag har kommit på det BÄSTA systemet. Det fina och DEMOKRATISKA systemet, alla får lyssna på det de vill förutsatt att det finns på Spotify (och det gör det mesta som folkiallmänhet lyssnar på). Och så tycker alla att det är fint och bra och lägger till sina låtar. Och så får jag lyssna i lugn och ro på blandad musik med låtar man själv gillar och en del nya musikaliska upptäckter utan att störas av låtar som klipps av mitt i för att folk har tröttnat på skivan som spelas (så kunde det ju vara förritiden).

NAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWT!

Nej, för när man sitter där i godan ro med sitt glas vin och har det trevligt och lyssnar på Look at you man look at the band look at the day don’t throw it away eller Take me down to the Paradise City where the grass is green and the girls are pretty eller Oh make me over I’m all I wanna be A walking study in demonology eller någon annan helt uppenbart sjukt bra partymusik, då ska folk bah ÅH SPOTIFY! JAG VET EN BRA!!! söka efter nån låt (obs! oftast dålig dessutom) och sen bah ÖÖÖH sätter på låten direkt från jävla SÖKMENYN bara för att liksom spotta på hela idén med Spotify och playlists. Gaah. Sen orkar de heller aldrig lyssna färdigt på låten utan bah VÄNTA! FÖRRESTEN! DEN HÄR! och så sätter de på nån annan (lika dålig) låt mitt i alltihop. Och sen går de därifrån och skiter i allt så att sökmenyn får stå på och spelas. Och nej, att man är full är INTE en godtagbar ursäkt.

Och sen hatar alla på festen mig för att jag blir Mad Psychobitch From Hell varje gång nån gör sådär. Vilket är hela tiden. Och sen bloggar jag om hur missförstådd jag känner mig.

 
12 kommentarer

Publicerat av på 05 januari 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , ,

12 svar till “Hur jävla svårt ska det vara?!

  1. Patsy

    05 januari 2010 at 15:17

    Haha! *känner igen mig*

    *fast att jag är dumjäveln som måste höra nya töntiga låtar hela tiden*

    (*fast tror jag har slutat med det nu*)

     
    • MarySaintMary

      05 januari 2010 at 15:50

      Ja! Haha! Och så blir du gnällig om man sätter på nån musik som du inte kan sjunga med i. :)

       
  2. Torsken

    05 januari 2010 at 15:56

    hehe pepp e verkligen så…han sätter på en låt å byter osv. osv.

     
    • MarySaintMary

      05 januari 2010 at 17:44

      Fråga honom varför man gör så? Jag fattar inte!

       
  3. Charlotte

    05 januari 2010 at 18:46

    OMG! Du är min soulmate i detta! Jag håller fullständigt till 100% med!!! Jag kunde inte förklara det bättre själv. Tack Maria för att du känner samma som jag.

     
    • MarySaintMary

      05 januari 2010 at 19:13

      Hahaha, tack för medhållet. Skönt att det inte bara är jag.

       
  4. Manne

    06 januari 2010 at 22:34

    Folk är idioter!

     
    • MarySaintMary

      06 januari 2010 at 23:23

      Idioter låter hårt. De är nog bara lite utvecklingsstörda sådär i allmänhet.

       
  5. Hansen

    07 januari 2010 at 1:08

    En låt som passar in i detta ”Vildsvin – Små Saker”, handlar typ om detta, iaf om inledningen på inlägget.

    Sen kan jag hålla med om att det är irriterande, fast mera: Trycker JAG på en låt JAG vill höra, så vill JAG höra hela. Sen skiter jag i alla andra. Kvällen är liksom inte 10min/3 låtar lång, utan lååååång.

     
    • MarySaintMary

      07 januari 2010 at 12:18

      Haha, jamen alla andra vill ju säkert också höra de låtarna de har valt…(eller ja, tydligen inte)

       
  6. homosexmuel

    09 januari 2010 at 1:20

    haha, jag gillar intrycket av hur du spottat ur dig det här inlägget i fullständigt raseri på två minuter. håller i övrigt helt med i sak.

     
    • MarySaintMary

      09 januari 2010 at 12:25

      Haha, det var väl ganska så meningen men det skrevs flera dagar efter själva incidenten (nyårsafton).

       

Kommentera

 
