RSS

Dagens i-landsproblem

17 Jan

MarySaintMary presenterar stolt sitt dagliga dilemma!

När jag har lagat mat om kvällen och ska sätta mig och äta så vill jag oftast kolla på nåt avsnitt av nån tv-serie eller nåt, för att det är tråkigt att sitta och äta utan att göra nånting och det är meckigt att läsa. Så varje gång jag ska äta ställs jag inför valet: Vad ska jag titta på?

True Blood är bra och spännande men risken är överhängande att det kommer någon äcklig scen med typ sprutande blod och slem. Inte för att jag är så lättäcklad men det är inte jättemysigt att kolla på när man äter, om man kan välja.

En annan favoritserie som jag faktiskt har osedda dvder med är Gilmore Girls, som är mycket putsad och trevlig och mysig och blodfri. Dock pratar alla i den serien så sjukt fort och associationsrikt och dampigt att det är svårt att äta och samtidigt läsa texten och hinna med att fatta vad de säger. (I alla normala tv-serier har jag inga problem att uppfatta dialogen utan text, men Gilmore Girls är inte normal i det hänseendet.)

Det brukar sluta med att jag kollar på Sex and the City, fast jag egentligen inte gillar den pseudofilosofiska känslan och  den överdrivna ”kvinnliga” rädslan för att tappa sin omsorgsfullt putsade mask (inför män). Men det är ju ganska underhållande och dessutom lagoma 22 minuter långa avsnitt.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 17 januari 2010 i Allmänt

 

Etiketter: , , , ,

4 svar till “Dagens i-landsproblem

  1. Patsy

    18 januari 2010 at 15:50

    Scrubs är ett skitbra ätprogram!

     
    • MarySaintMary

      18 januari 2010 at 18:50

      Ja, det är det! Men jag har inga otittade Scrubsavsnitt för tillfället. Måste köpa säsong 7.

       
  2. Elisabeth

    18 januari 2010 at 17:14

    Jag brukar helle aldrig bli äckelmagad av grejer.
    Men så var jag på au bon pain och åt en amcka och då spelades Nickelback på radion. och då gick det fan inte att äta :(
    tvingade i mig stora bitar och tuggade frenetiskt för att försöka dämpa min hörsel och stänga ute musiken.

     
    • MarySaintMary

      18 januari 2010 at 18:51

      Haha, då finns det nog värre musik i så fall. Typ dansband, det är rätt äckligt.

       

Kommentera

 
