RSS

2009, plats 3: The Sounds

01 Feb

Jag vet att ni alla följer den här nedräkningen med spänning, och nu har vi kommit till prispallen! På bronsplats hamnar The Sounds, ett band som jag nog har underskattat en del förut men verkligen fastnat för i och med skivan Crossing the Rubicon som kom 2009. No One Sleeps When I’m Awake, och hela skivan för den delen, har det som i mitt tycke ofta lyfter musik från bra till fantastisk, och det är vemod och glädje i kombination. Man ska vilja gråta OCH hoppa upp och ner på stället av lycka när man lyssnar på musik, och det vill jag när jag hör den här låten.

Så, den av MarySaintMary tredje mest lyssnade låten från 2009, år 2009, är The Sounds: No One Sleeps When I’m Awake (Spotify).

 
5 kommentarer

Publicerat av på 01 februari 2010 i Musik

 

Etiketter: ,

5 svar till “2009, plats 3: The Sounds

  1. Emelie

    01 februari 2010 at 22:29

    Hej Maria! Vilken bra dag att gå in på din blogg. Den här låten har jag ju glömt att lägga in på min (ganska nya) Spotify lista. Så Tack! För det är en jäkligt bra låt. Eller kanske vilken tur att du har lyssnat på den så mycket :)

     
    • MarySaintMary

      01 februari 2010 at 22:45

      Hej! Kul att du tittade in. Och att du gillade det ;)

       
  2. Lottie

    02 februari 2010 at 12:26

    Den här låten gillar jag! :-D

     
  3. Hansen

    02 februari 2010 at 19:20

    Låten är solklart en av 2009 års bästa. Dock tyckte jag inte skivan höll samma kvalité.

     
    • MarySaintMary

      02 februari 2010 at 19:41

      Jag tror du kommer gillar min plats 1 & 2 också. Eller, jag VET att du kommer göra det :)

       

Kommentera

 
