RSS

5½ bloggar

02 Feb

Jag har fått en award av KajsaLisa!

Den här awarden är tydligen som någon sorts kedjebrev, men precis som KajsaLisa så väljer jag att tolka det som en möjlighet att få länka till sina favoritbloggar. Min blogroll försvann i och med mitt layout-byte, och jag hade tänkt rensa, lägga till och lägga ut igen, men det har inte blivit av.

Jag följer väldigt många bloggar. Många för att hänga med i mina vänners förehavanden, s.k. ”idag-har-jag-bloggar”, en hel del bloggar med feminism/queer-tema, samt lite gott och blandat. Här tänkte jag lista några av mina favoriter av det mer offentliga slaget. Jag hoppar alltså över de mer dagboksbetonade bloggarna och hoppas ingen blir ledsen för det.

KajsaLisa ville visst inte ha någon mer award så jag nämner henne bara i förbifarten (men vill ni gå in på hennes blogg så ligger ju länken ovan, hint hint). Hon skriver en humoristisk blogg som lyckas vrida och vända på det mesta tidningarna skriver om till något ironiskt och kul. Hon tubar dessutom en hel del rockvideos  i sina inlägg och hennes politiska åsikter lyser igenom ganska väl. Mycket läsvärd!

Varje gång jag ser att Sleepless har uppdaterat sin blogg blir jag lite exhalterad.  Att läsa hennes inlägg stimulerar både mitt intellektuella feministiska intresse och…eh, ska vi säga mitt intresse för söta pojkar i kombination med varandra? Eller bara söta pojkar rent i allmänhet. Mmmm…slash…

En annan blogg som slår huvudet på den feministiska spiken (öh…metafor?) om och om igen är Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina. Sex, tecknat och krossande av antifeministiska argument. Loves it!

”Störda och stolta” Trollhares blogg håller min Bloglovin igång med sin täta uppdatering. Jag läser med förtjusning och fascination, mycket över nyskapandet och reclaimandet av ord, men också om hans diagnoser och dessas (problem och) fördelar. Trollhare kan ge nya synvinklar på det mesta!

Christermagister skriver bra och angeläget (haha, vilket töntigt ord, men det är ju det!) om pedagogik och skolfrågor, något som intresserade mig redan innan jag jobbade som högstadielärare för några år sedan.

Edit: Har tagit bort en blogg som blivit raderad. Därav den något missledande rubriken.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 02 februari 2010 i Allmänt

 

Etiketter: ,

4 svar till “5½ bloggar

  1. Tanja

    03 februari 2010 at 22:27

    Mmmmmmm slash!
    Tack =D

     
    • MarySaintMary

      03 februari 2010 at 23:39

      Varsågod :)

       
  2. Christermagister

    04 februari 2010 at 21:13

    Tack för uppmärksamheten! :-)

    Jag ser fram emot en video med instruktioner om hur man tecknar ordet ”angeläget”…

     
    • MarySaintMary

      04 februari 2010 at 21:30

      eeeeehhhh… *shifty eyes*

      skulle nog översätta det till tecknet för viktigt. eller intressant.

       

Kommentera

 
