RSS

Wow, a song named after a girl! There aren’t a million of those already…

08 Feb

Jag kom att tänka på det här klippet från Family Guy, och sen tänkte jag att jag skulle komma på en lista med låtar som består av enbart ett killnamn. (Av ingen speciell orsak, bara för att jag är jag liksom.) Fast jag kom bara på jättefå:

Billy (Gyllene Tider), Mickey (Carola), Nikita, Daniel (Elton John), Jimmy (MIA), Sebastian (Roxy Music).

Och sen förstås en massa låttitlar som innehåller bland annat ett namn, och en del med typ för- och efternamn, men det tyckte jag inte var lika kul. Och hur ska vi då lösa det här problemet? (<-Retorisk teckenspråksfråga) Jo, jag får börja skriva en massa låtar om killar helt enkelt! Så nu har jag inte tid att blogga mer. Over and out.

 
9 kommentarer

Publicerat av på 08 februari 2010 i Musik

 

Etiketter:

9 svar till “Wow, a song named after a girl! There aren’t a million of those already…

  1. homosexmuel

    09 februari 2010 at 4:12

    Jag kommer inte heller på så många! Men ”Daniel” med Bat For Lashes är ju helt fantastisk, tror du skulle gilla den! http://www.youtube.com/watch?v=w0U_H6wLsWM

     
    • MarySaintMary

      09 februari 2010 at 7:21

      Tack för tipset!

       
  2. hejheej

    09 februari 2010 at 5:36

    Kul idé… och gillar det där klippet, haha.

    Ragnar med Mattias Alkberg BD finns ju också
    och Ante med Doktor Kosmos…

     
    • MarySaintMary

      09 februari 2010 at 7:22

      Mmm…och några Björn Rosenström-låtar, kom jag på nu.

       
  3. Miss Universum

    09 februari 2010 at 20:46

    Hahaha, jag älskar family guy! =)

     
    • MarySaintMary

      09 februari 2010 at 20:56

      Det är omöjligt att inte älska Family Guy :D

       
  4. Sandra

    09 februari 2010 at 20:56

    hahah oo jag gillar också family guy :) du får hädanefter att skriva en låt med killnamn i nu och sen lägga upp den på bloggen din.. TAck :)

     
    • MarySaintMary

      09 februari 2010 at 20:57

      Har en på G faktiskt, men har ingen bra inspelningsutrustning :/

       

Kommentera

 
