RSS

Två skumma grejer som hände nyss

09 Feb

1. När jag gick ner och skulle tvätta förut bestämde jag mig för att ta med mig en bok ner i tvättstugan. Tvättmaskinerna är nämligen lite lustiga, så man vet aldrig i förväg om de kommer att vara klara eller ej, och något att ”underhålla” sig med verkade som en bra idé. Så jag tog med en bok som skolan vill att vi ska läsa till på fredag, förena nytta med nytta liksom. När jag sedan kommit upp i lägenheten och suttit vid datorn en stund upptäckte jag att boken var borta. Tänkte att jag väl hade glömt den i tvättstugan. Går ner igen, boken är spårlöst försvunnen. Det kan visserligen vara någon som har tagit den, men liksom, vem vill stjäla ”Vardagsjuridik för tolkar”? Kan tillägga att jag glömt tvättmedel i tvättstugan över jullovet, och det stod kvar när jag kom tillbaka. Tvättmedel lär ju vara betydligt mer stöldbegärligt än tråkig studentlitteratur i en tvättstuga, kan man tycka.

2. När jag gick upp från tvättstugan var det typ 5 pers i trappuppgången, vilket inte är helt vanligt. Det verkade som om de hade/hade haft fest. Jag hälsade såklart som den goda granne jag är, och de hälsade tillbaka. När jag kom upp på mitt våningsplan kom en söt kille ut genom en dörr, ryckte till när han fick syn på mig, tittade på mig med en igenkännande blick och bara: ”Hej! Bor DU här?!” Jag började frenetiskt fundera på om, och i så fall var, jag hade träffat honom förut, jag vet ju själv att jag är dålig på att komma ihåg ansikten. Då skrattade han och bara: ”Haha, skoja bara!” och gick. MLIA.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 09 februari 2010 i Allmänt

 

Etiketter: ,

10 svar till “Två skumma grejer som hände nyss

  1. Torsken

    09 februari 2010 at 23:28

    jag hoppas att du hittar boken igen annars kommer du bli piskad…zimpa sa att vi skulle läsa med ”siden handskar” för att dom inte var inplastade än.

     
    • MarySaintMary

      09 februari 2010 at 23:40

      hahaha! det sa han inte till mig. jo, jag hittade den. hade lagt den på ett ”bra ställe”. (=dummaste man kan göra)

       
  2. KajsaLisa

    10 februari 2010 at 0:41

    Man skall aldrig sluta förvåna sig. När jag flyttade till min första lägenhet, så gömde jag en ny cykel under en madrass i källarkontoret. Dom bröt sig in och snodde madrassen.

     
    • MarySaintMary

      10 februari 2010 at 7:14

      Haha! ”den här kan vi flera hundra för på svarta marknaden!”

       
  3. freja

    10 februari 2010 at 10:45

    skumt..

     
    • MarySaintMary

      10 februari 2010 at 17:11

      jag hittade boken sen iallafall, som tur var.

       
  4. jonathan

    10 februari 2010 at 14:42

    haha, vilken jäkla rolig kille!!
    oj så kul!!

     
    • MarySaintMary

      10 februari 2010 at 17:10

      jag mötte honom igen sen, han bara: VAFAN GÖR DU HÄR VARENDA GÅNG JAG GÅR UT! först var han rolig, sen blev han lite jobbig. fast det var ändå ganska kul.

       
  5. jonathan

    11 februari 2010 at 16:45

    Det handlar ju om att veta när det är dags att sluta, det är ju där humorn ofta ligger och speciellt i ett sånt här fall. Det ska ju bara var det där första.

    Men han blev säkert så nöjd och fick en släng av storhetsvansinne. Hans kompisar sa: ”va!? på riktigt, gjorde du det! jävlar vad rolig du var” och så blev han lite stolt och körde vidare med grejer av betydligt sämre kvalitet. Det är ju tydligt att det hela handlade om en lyckträff från hans sida, att han egentligen inte är så roligt, hand hittade ett majskorn liksom. Känner igen det där så väl. (det var den analysen)

    Hur som helst så ska Jag försöka komma ihåg det här och använda det vid ett perfekt tillfälle någon gång. :)

     
    • MarySaintMary

      11 februari 2010 at 18:58

      Haha, eller hur, som en treåring som gör nåt dumt/roligt, och föräldrarna skrattar och så måste ungen fortsätta bara därför. Håller med om din analys :)

       

Kommentera

 
