RSS

Dear dear, how queer everything is today!

28 Feb

Jag är sjukt peppad på Alice i Underlandet! Jag älskar boken, det är totalt utflippad, LSD-hallucinerad och så skruvad att om man slår upp ordet skruvad i ett lexikon så är det en bild på Alice där. Jag älskar också Tim Burton, det skruvades försvarare liksom, och han och Alice känns som gjorda för varann. Det skadar ju inte heller att Norrköping kommer med 3D-bio lagom till premiären!

Läste lite i DN om filmen och det låter lovande. Alice är 19 år istället för 7, det har jag inga problem med. Johnny Depp spelar Hattmakaren som har fått en större roll i filmen än i boken. No problem. Dessutom medverkar Helena Bonham Carter, Stephen Fry och Alan Rickman. Nämnde jag att Danny Elfman har gjort musiken? PEPP!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 28 februari 2010 i Film

 

Etiketter: , , , ,

4 svar till “Dear dear, how queer everything is today!

  1. Patsy

    28 februari 2010 at 21:43

    Jag ska nog se den på onsdag..

     
    • MarySaintMary

      28 februari 2010 at 21:56

      Kul! Jag hoppas bara inte jag har för höga förväntningar.

       
  2. freja

    01 mars 2010 at 19:22

    =) ska absolut se den!

     
    • MarySaintMary

      01 mars 2010 at 19:49

      såklart du ska! se den i 3d!

       

Kommentera

 
