RSS

Because my dreams are bursting at the seams

20 Mar

Solen har lyst in på mig en stund nu, innan den gick ner bakom taket på huset på andra sidan gatan. Det är vår nu. FATTAR NI!? VÅR GODDAMMIT!

Det är nu jag börjar fatta att jag verkligen lever, känna någonting igen när mörkret och kylan börjar lätta. Det låter kanske konstigt men jag känner så mycket mindre på vintern. Att jag är tröttare märker jag ju, men det är inte förrän det börjar ljusna i mars sådär som jag fattar att alla känslor har stängt ner till ett minimum under den mörka perioden. Följden är att jag nu sköljs över av alla känslor som jag hade glömt att jag hade och blir alldeles överväldigad. Det är ju mest positivt förstås, men även vissa tvivel, som jag under vintern bara förträngt för att orka överleva, sticker upp sina fula huvuden. Men hey, bittersweet, vad vore livet utan den känslan liksom?

Vem årets obligatoriska vårförälskelse är har ni förmodligen redan listat ut. Men det är ju så mycket mer än så. Ibland känns det som att jag är förälskad i världen. Och musiken. Massor av vårmusik!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 20 mars 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , ,

6 svar till “Because my dreams are bursting at the seams

  1. freja

    20 mars 2010 at 20:30

    våren är så fin =) många som blir gladare då med.
    gillar introt på låten!
    kram

     
    • MarySaintMary

      21 mars 2010 at 12:28

      mmm, vet att många får vår-/sommardepressioner, förstår det inte alls!

      jo, jag gillar också introt, hade svårt för sången första gången jag hörde den, men nu är jag såld!

       
  2. Benjy

    20 mars 2010 at 22:04

    Mysig låt! Snön är på väg bort, jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. :-)

     
    • MarySaintMary

      21 mars 2010 at 12:28

      GLAD! fast idag snöar det så nu är jag LEDSEN!

       
  3. carro

    21 mars 2010 at 15:44

    Underbar känsla,haha.

    Här har det kommit mer snö, usch och fy! Ge mig vår!

     
    • MarySaintMary

      21 mars 2010 at 17:27

      ja, som sagt så snöar det här med… :(

       

Kommentera

 
