RSS

Min dator hatar Finspång

29 Mar

Okej, det här är srsly dumt-i-huvet:

Jag har en laptop som jag oftast har i Örebro, men på loven får den följa med till Finspång. I Örebro fungerar den helt normalt (ja, förutom att den inte vill koppla upp sig på nätet mer än varannan gång, men det är inte det det här handlar om). Jag har ställt in den så att den ska gå i viloläge när jag stänger ner locket. Det gör den. I Örebro. Men, och det här är W.E.I.R.D., så fort jag kommer till Finspång separ den sig, så när jag stänger ner locket startar den om sig. Oftast. Ibland gör den nåt annat. När jag trycker på avstängningsknappen (också inställt på viloläge) startar den om sig ungefär varannan gång. När jag stänger av den startar den också om sig ibland. Men så fort jag tar med den tillbaka till Örebro så beter den sig normalt igen.

Jag kan inte komma på någon anledning som inte involverar att datorn har någon slags självständigt tänkande. Kul, i och för sig, men då vore det bra om den kunde tala om för mig varför den gör så, så vi kan komma överens om hur vi ska göra för att den ska må bra. Men nån av mina läsare kanske är bättre på sånt här än jag, så ni kanske vet vad det kan bero på, och, framför allt hur man åtgärdar det, för det är jävligt irriterande. Nån som kan tala med datorer?

Och ja, jag har självklart kollat så att inställningarna är rätt.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 29 mars 2010 i Allmänt

 

Etiketter: ,

3 svar till “Min dator hatar Finspång

  1. Miss Universum

    29 mars 2010 at 21:01

    Jag tror ni har ett spöke i Finspång som försöker få kontakt me dej. =P

     
    • MarySaintMary

      29 mars 2010 at 22:15

      hmm, kanske det. undrar bara vad det vill ha sagt? ”det finns liv efter döden”?

       
  2. MarySaintMary

    20 april 2012 at 15:53

    Tänkte kommentera här ifall någon till exempel har samma problem och hittar hit via google: Jag kom på sedan att det är när den är uppkopplad mot trådlöst nätverk som den krånglar såhär. Så antingen kan man koppla ifrån den från nätverket innan man stänger ner locket eller så får man strunta i att stänga ner locket. Eller så kan jag dra ur elsladden, då går den i viloläge om jag stänger locket. Fortfarande MYSKO AS FUCK men kan iallafall hantera det.

     

Kommentera

 
