RSS

Hello, hello, it’s good to be back!

30 Mar

MusikFoto är död. Länge leve MusikOFotoAutomaten! Jag förstod väl att en sådan klockren idé inte kunde falla i glömska.

Temat för veckan är ”sommartid”, och när jag tänker på sommar och musik så tänker jag på festival. Och inte för att jag har sett Turbonegro på festival (eller över huvud taget) men det här klippet känns ändå som klippt och skuret.

Lika rockklichéiga som Turbonegro är vår average festivalbesökare alternativklichéig. ”Hmm…jag ska på Hultsfred, vilka skor ska jag ta?”

Insläppet till Hultsfred 2008. Idel converseskor.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 30 mars 2010 i Musik

 

Etiketter: , ,

4 svar till “Hello, hello, it’s good to be back!

  1. Pialotta*

    30 mars 2010 at 18:58

    Turbonegro har jag aldrig heller sett live på någon festival, men ett riktigt rockigt band.. verkligen festivalkänsla och sommar:)
    Converse är väldigt poppigt denna sommaren oxså, så wy not:)
    Härligt du la en av dina favvoplattor i Musikautomaten .. omväxling förnyar, kul att se så olika vi tänker:)
    jag klickade in dig i Mr Linky oxså.

     
    • MarySaintMary

      30 mars 2010 at 19:55

      Tack! Jag hittade inte Mr Linky på din sida.

       
  2. Camilla "Lillagul"

    31 mars 2010 at 8:57

    Klockrena bidrag på sommartid tycker jag :)
    Hultsfreds festivalen har jag aldrig besökt , men Sweden Rock Festival i Sölvesborg missas inte en sommar numera :)

     
    • MarySaintMary

      31 mars 2010 at 10:18

      Kul att du tittade in!

      Jag tycker nog generellt att festivaler låter bättre på pappret än i verkligheten. Jag är inte så mycket för att frysa, trängas, svettas, festa hela natten och (försöka) sova i tält.

       

Kommentera

 
