RSS

Två funderingar inför Tanzania

01 Apr

1. Ska jag ta med mig älsklingsmobilen som jag tycker så mycket om som har en massa roliga spel och Spotify (i offlineläge, naturligtvis), och riskera att a) den går sönder/jag tappar bort den, och b) att jag faller för frestelsen och kopplar upp mig med 10000-tals kronor i mobilräkning som följd? Eller ska jag ta med min gamla tråkiga mobil utan några roliga funktioner men som jag inte är rädd om?

2. Är det nån som har koll på Twitters sms-tjänst, om den är gratis (bortsett från trafikkostnader)? Eller nån som vet nåt annat bra sms-baserat sätt att kommunicera med internet? Jag vill inte inte vara uppkopplad!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 01 april 2010 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

6 svar till “Två funderingar inför Tanzania

  1. Torsken

    01 april 2010 at 22:51

    ta extra försäkring på reseförsäkringen…dom betalar om det försvinner eller går sönder :P

     
    • MarySaintMary

      02 april 2010 at 12:16

      Har du det?

       
  2. kajsalisasblogg

    02 april 2010 at 11:20

    Ta med en kortlek, noll i abbonemang och uppläggningskostnad. Förhoppningsvis får du en sån spännande resa att du glömmer allt vad sociala medier heter när du är där. En MP3 kan däremot vara bra om du skall resa mycket. Själv hade jag i och för sig bloggen i huvudet hela tiden, det hjälpte mig faktiskt att hitta ideer till dom bilder jag tog. Kan det här intressera andra så borde jag ju också själv kunna njuta av dom efter några år.

     
    • MarySaintMary

      02 april 2010 at 12:18

      ”glömmer allt vad sociala medier heter”, haha, den var bra. nån mobil kommer jag ta med, vill iallafall kunna sms:a med pojkvän & mamma och så.

      har du skaffat wordpresskonto? :)

       
  3. F

    05 april 2010 at 13:31

    jag röstar på din gamla tråkiga mobil.
    Kan vara bra att koppla bort FB helt ibland…
    kram

     
    • MarySaintMary

      05 april 2010 at 15:44

      Ja. Det blir nog den. Men facebook kommer jag ju inte åt oavsett.

       

Kommentera

 
