RSS

Outside of society, that’s where I wanna be

02 Apr

Rock n Roll-tema i MusikOFotoAutomaten! Jag använde mig ju av Turbonegro i förra veckans utmaning, annars hade jag ju tuba What is Rock?! (Svar: Basically it’s harder, heavier, and slightly more blues-based than pop. Eller the possibility of choking on your own vomit in the back of a rapists van. Eller nåt annat, välj själv.) Sen finns det hundra andra låtar jag hade kunnat välja, men jag fastnade för Rock n Roll Nigger av Patti Smith (från albumet Easter. Jag vet, jag är skillad med det här).

Här är en bild på mig och Benjamin när vi är rock n roll as fuck (never mind Gyllene Tider-postern i bakgrunden).

Och till sist mitt favoritrock n roll-citat just nu:

”I didn’t want the girls to want to fuck me, I wanted the straight guys to want to fuck me.”

Oh Gerard, you’re making this too easy…

 
4 kommentarer

Publicerat av på 02 april 2010 i Musik

 

Etiketter: , , ,

4 svar till “Outside of society, that’s where I wanna be

  1. Marie-Louise

    03 april 2010 at 12:19

    Förstår att hon har ett gott budskap att ge genom sin musik. Men tyvärr inte i min smak. Glad Påsk!

     
    • MarySaintMary

      03 april 2010 at 15:04

      Jag älskar både musiken och budskapet. Glad påsk!

       
  2. Elisabeth

    04 april 2010 at 12:38

    oh va gullig Benjamin är med uppsatt hår :D

     
    • MarySaintMary

      04 april 2010 at 14:10

      Han hade jämt så förut :)

       

Kommentera

 
