RSS

MarySaintMary lämnar landet

08 Apr

Hej bloggläsare och vänner! Nu är jag snart på väg! Om fem timmar går jag hemifrån, om åtta timmar lyfter planet, om 26 timmar är jag på afrikansk mark.

Jag känner att jag kanske har felprioriterat lite. Har nog fokuserat lite för mycket på solskyddsfaktor och för lite på regnkläder, med tanke på att det är regnperiod där nu. Men det ordnar sig nog med det där. Jag hoppas inte jag behöver frysa iallafall. Temperaturen ligger runt 30 grader (dagtid).

Sen ska jag akta mig för att störta över en mystisk ö (verkar jobbigt att vara tvungen att resa i tiden och sådär), klappa lejonen (vill inte få allergichock) och se till att inte ha mens när jag ska simma med delfinerna (hajar dras ju till blod, ni vet). Men det ska nog gå att ordna.

Annars hoppas jag på en omtumlande och intressant vistelse med besök på olika skolor (dövskolor och andra), soft häng med klassen, kulturkrockar, turistning på Zanzibar, massa färsk frukt från marknaderna och…ja, jag vet inte ens vad jag ska vänta mig! Det ska bli sjukt spännande!

Men eftersom jag såklart alltid tänker på er, så har jag som mål att medelst sms twittra om min Tanzania-vistelse. Twitteruppdateringarna dyker upp i högerspalten här i bloggen, som ni ser, eller så får ni gå in på min Twitter direkt: http://twitter.com/marysaintmary. Om detta av någon anledning inte skulle fungera (om Twitter är blockerat för sms från utlandet eller jag tappar bort min mobil) så får ni helt enkelt vänta på att jag får tag i ett internetcafé.

Ta hand om er <3

 
3 kommentarer

Publicerat av på 08 april 2010 i Allmänt

 

Etiketter: , , ,

3 svar till “MarySaintMary lämnar landet

  1. Torsken

    08 april 2010 at 23:22

    HAHA…gillart =) ses JÄTTESNART! :O

     
  2. carro

    09 april 2010 at 4:38

    Trevlig resa!! Ser fram emot att höra hur du haft det!!

     
  3. F

    10 april 2010 at 9:03

    Lycka till! kram

     

Kommentera

 
