RSS

Oh Africa

11 Apr

Hey darlings, nu ar jag i Afrika, narmare bestamt Morogoro i Tanzania (kolla en karta). Det har varit en helt fanstastisk dag och jag har verkligen kant att jag ar i Afrika. Vi akte fran Kibaha, dar vi bor, i morse, och sedan satt vi pa en buss i tre timmar. Det later kan inte jattekul, men faktum ar att det ar ett valdigt bra satt att fa se mer av landet. Pa bussen smaskade vi i oss olika saker som vi kopt pa marknaden, gigantiska avocador och pyttesma bananer till exempel. Sa inget blodsockerfall idag. Yay!

Det vi gjorde nar vi kom fram var att ga en laaaang promenad i den stekande solen, uppfor ett berg. Det var inte kul. Men vi fick var utdelning, och det rejalt, nar vi vek av fran vagen och gick in i ”djungeln” (or whatever). Dar sag vi apor, och en massa helt underbar vaxtlighet och sen kom vi till en flod, och var guide bara tog av sig skorna och vadade over och vi bara: haha, funny, liksom. Men det var det som var vagen vi skulle ga, sa vi fick snallt vada over allihop (asskont med vattnet i varmen). Sen korsade vi flera floder till och sa kom vi till ett helt fantastiskt vattenfall dar vi satte oss for att vila en stund. (Bilder kommer en annan gang!) Sedan gick vi tillbaka hela vagen, men det kandes inte alls lika jobbigt efter den upplevelsen + att solen borjade ga ner och alla tanzanianska barn gick omkring dar utanfor sina hus och skrek ”viting!” (det gor de hela tiden, vi smalter inte in om man sager sa) och halsade glatt och ville att vi skulle ta bilder pa dem.

Jag har det jattebra, jag hoppas att ni ocksa har det. Har ingen tackning har men fortsatter twittra sa fort jag far det. Imorgon: safari i nationalparken!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 11 april 2010 i Allmänt

 

Etiketter: ,

4 svar till “Oh Africa

  1. Lottie

    11 april 2010 at 18:43

    Hahaha, häftigt! Vilken upplevelse och mer lär det väl bli! Sköt om dig nu.

     
  2. Christermagister

    11 april 2010 at 20:35

    Det låter riktigt härligt!

     
  3. KajsaLisa

    12 april 2010 at 18:33

    Du verkar ha bättre internet där än vad jag hade i Gambia. Ta många bilder.

     
  4. Benjy

    12 april 2010 at 22:14

    Jag gillar storyn om när ni fick vada i vattnet. Jag längtar efter att få se bilder! Och efter dig, förstås. Puss!

     

Kommentera

 
