RSS

I’m not gonna cook it but I’ll order it from Zanzibar!

16 Apr

…har jag haft pa hjarnan varje gang vi pratat om Zanzibar under vistelsen, dvs hela tiden, och nu ar vi har!

Det har varit lite segt nu, jag tror varmen och det standiga slitandet pa varann borjar ta ut sin ratt. Ar inte jattepigg och glad och nyfiken och exhalterad precis hela tiden langre. Sen gor det val sitt till att all flygtrafik i Europa tydligen ar installd pa obestamd framtid. Om jag inte kan komma hem pa onsdag/torsdag sa kan det handa att jag dodar nan.

Fast vi har gjort en massa roliga/intressanta saker ocksa. Varit pa safari (vi sag den sovande lejonhonan!), i en ormpark, halsat pa pa olika skolor samt pa ett sjukhus, och badat i Indiska Oceanen (hittade dock inte Benjamins glasogon…) Idag akte vi bat ut till Prison Island och badade, varldens finaste strand och skonaste vatten typ.

Det ar kul att resan har varit valdigt icke-turistig fram tills nu. Innan vi kom hit till Zanzibar hade jag nog sett, helt seriost, max 5 vita manniskor (sallskapet undantaget). Sa det kanns verkligen som att vi har sett det ”riktiga” Afrika. Dock ar ju aven standarden darefter, nagot som vi har lite svart att forlika oss med. Smuts overallt, hal-i-golvet-varianten pa toaletter, inga glasfonster = skalbaggar och andra kryp overallt, osv.

Men nu ar vi i turistparadiset Zanzibar, pa gott och ont. Har finns shoppingmojligheter, men forsaljarna ar jattejobbiga. Restaurangerna har en massa olika sorters mat, men den ar dyrare. Hotellet har jag dock BARA positivt att saga om. Loves it! Riktig toalett (som gar att spola i!), badkar, varmvatten, POOL, glasfonster. Det ar markligt hur man kan uppskatta sadana saker nar man varit utan dem ett tag.

Nu langtar jag faktiskt ganska mycket hem. Trodde aldrig jag skulle saga detta men det ar FOR VARMT! Kanner mig omtocknad under dagarna och vill bara ligga och sova under en flakt, typ. Ska in och kolla flyginfo. Vi ses, hoppas jag!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 april 2010 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

2 svar till “I’m not gonna cook it but I’ll order it from Zanzibar!

  1. kajsalisasblogg

    20 april 2010 at 13:00

    Känner igen det där, i Gambia var det torrperiod vilket gjorde värmen lite mer uthärdlig. Men när det fläktade så var de som någon blåste en varm hårtork i ansiktet på en. Drick mycket och lägg dig i pooleneller havet. Man är inte konstruerad för 40 grader.

     
  2. F

    21 april 2010 at 13:25

    ´kul att få se ”det riktiga Afrika”..!
    häftigt med lejon <3
    ha det så bra, håller tumme för att du kan komma hem i tid, kram!

     

Kommentera

 
