RSS

Likväl går jag och tänker uppå att han har så fagra ögon

23 Apr

Nu när jag är hemma kan jag haka på såna här roliga saker igen. MusikOFotoAutomaten efterlyser denna vecka kvinnliga folkmusiker/visartister. Det är väl inte riktigt mitt område, men en viss förkärlek för naturromantik och kör-/stämsång har jag kvar från tiden när Benjamin gick på musikgymnasiet och jag fick gå på vårkonserter och liknande titt som tätt. Så här kommer en sång som hade platsat perfekt där. Lars Persson med Kraja. Klockren fyrstämmig a cappella, lyssna och njut! (Så fick jag in en låt med killnamn också.)

Jag tänker alltid på försommargrönska när jag hör sån här musik. Älskar det. Och älskar att det här är vägen hem till mig:

 
7 kommentarer

Publicerat av på 23 april 2010 i Musik

 

Etiketter: , , ,

7 svar till “Likväl går jag och tänker uppå att han har så fagra ögon

  1. @nemonen

    23 april 2010 at 22:31

    Vacker sång. Inte så lätt att sjunga så här.

     
  2. Pialotta

    23 april 2010 at 23:03

    Så kul att du är med igen:) En riktig folksång levererar du lätt som en plätt och en härlig bild .. Sommar.. härliga gröna Sommar:)
    Jag blandar ju huller om buller.. så vi kan få en bredd av mix i jukeboxen .. alla gillar allt mer eller mindre på så sätt blir alla nöjda och glada.)
    Ha de fint.. trevlig helg till dig:)

     
    • MarySaintMary

      24 april 2010 at 10:55

      Ja, jag har ju varit i Afrika utan internetuppkoppling i två veckor, så jag har tyvärr inte kunnat delta förut, men självklart är jag med nu när jag kan :)

      Jag gillar bredden! Det blir lätt så insnöat annars.

       
  3. Helena

    24 april 2010 at 9:57

    Så somrigt det låter och dina bilder förstärker det hela:) Har aldrig hört den här förut, men jag är faschinerad av a Capella körer.
    Ha en trevlig Helg
    Kram

     
    • MarySaintMary

      24 april 2010 at 11:00

      Kul att du gillar det, jag är också fascinerad av a cappella. Det finns låtar med dom med komp till, men de är inte lika bra.

       
  4. jonathan

    24 april 2010 at 10:17

    så vackert, jag dör..

     

Kommentera

 
