RSS

Wanna sleep with common people like you

08 Maj

Denna vecka i MusikOFotoAutomaten uppmanas vi lägga upp en låt vi gillar plus en cover på den låten. Jag har bloggat mycket om covers förut (lista nedan) men då har den mest varit fokus på att det ska vara en bra cover, originallåtarna har väl varit sådär, minst sagt, ibland. Men vi kör hårt, jag väljer Pulps Common People som är en av mina BÄSTA LÅTAR!

Och coverversionen, ganska speciell, I likes! Common People med William Shatner.


En massa vanligt folk!

Jag har tidigare bloggat om Desolation Row (Bob Dylan, My Chemical Romance), It’s All Over Now, Baby Blue (Bob Dylan, Hole), Hjärter Dams sista sång (Lars Winnerbäck, Random musikgymnasiekille), Fairytale of New York (The Pogues, Håkan Hellström), One Love (Bob Marley, Playing for Change), ’97 Bonnie & Clyde (Eminem, Tori Amos), Walking in Memphis (Mark Cohn, Calle Kristiansson), samt listat mina 10 favoritcovers genom tiderna.

 
11 kommentarer

Publicerat av på 08 maj 2010 i Musik

 

Etiketter: , , ,

11 svar till “Wanna sleep with common people like you

  1. Pialotta

    08 maj 2010 at 23:31

    En låt helt i min smak .. gillar verkligen den:) Covern helt okej.. lite så där tokrolig. De andra covers du radar upp är riktiga sköningar. Denna veckan håller jag helt och hållet med dig i dina låtval:) Kul med lite udda musik som lyfter upp musikintresset:)

     
    • MarySaintMary

      09 maj 2010 at 11:34

      Kul att du gillade det den här veckan ;) Jag tror faktiskt det är omöjligt att inte gilla Common People. (Väntar nu med spänning på att bli motbevisad i kommentarsfältet…)

       
  2. Anette

    09 maj 2010 at 8:51

    En ny bekantskap för mig den låten! Men jag gillade den :-) Även covern var bra fast väldigt annorlunda. /Anette

     
    • MarySaintMary

      09 maj 2010 at 11:35

      Roligt att kunna komma med nåt nytt som folk gillar :)

       
  3. Helena

    09 maj 2010 at 9:43

    Hade aldrig hört den förut men den var verkligen bra! Covern var roligast, för den fick mig att le och så kom det in ord som””Cut Your hair and got a job”! Som George Thorogood” sjunger i en låt som jag gillar:) Roligt att få bli uppdaterad:) Tack! Ha en härlig söndag!

     
    • MarySaintMary

      09 maj 2010 at 11:33

      Mmm, jag gillar covern för att han låter så föraktfull just i de partierna. Trevlig söndag på dig också!

       
  4. KajsaLisa

    09 maj 2010 at 13:01

    Himla bra låt och en underbar text. Tyvärr är jag nog inte lika ödmjuk som Jarvis Cocker när jag stöter på sådana här människor. Så jag sabbar ironin i det. Träffade i förrgår kväll när jag var ute, en med städning varje Fredag och djurkadaver på väggarna ( sa vad jag tyckte), det blev en kort bekantskap. Kolla in den här Covern, en satir över Englands nya premiärminister. Tyvärr är jag inte så insatt i deras inrikespolitik, men jag fick mig ett gott skratt ändå.http://www.youtube.com/watch?v=8TJQ8RxzUgI sök på David Cameron- Common people ifall länken strular.

     
    • MarySaintMary

      09 maj 2010 at 14:30

      Åh, UNDERBART! (Inte för att jag har koll heller, but still…) Jag fixar till länken så videon bäddas in!

       
  5. Helena

    09 maj 2010 at 14:52

    Verkligen kul att du hittade den också:) Ett gott skratt kan man inte få för mycket av:) Tack!

     
  6. Anton

    10 maj 2010 at 21:27

    Journey – Any Way You Want It
    Rise Against – Any Way You Want It

     
    • MarySaintMary

      11 maj 2010 at 16:19

      Måttligt imponerad. Vilken av dem gillade du? (Ps. Länkar hade suttit fint :P)

       

Kommentera

 
