RSS

Så vad som händer är att…

13 Maj

– delar av min klass har varit på jobbintervju på min praktikplats. Jag hann iallafall träffa Maria och det var kul! Skönt att prata lite praktik och känna att jag inte var ensam med mina funderingar. Och det går bra på praktiken nu! Jag behöver inte vara ledsen och få panik och vilja gå hem och hänga mig längre!

– jag, Jonathan och Benjamin, i det numera legendariska laget Think Pink, tog igår, vår debutafton, hem en hedrande tredjeplats i Saliga Munkens musikquiz! Det var askul för vi var två poäng från en förstaplats, och det är tydligen alltid ungefär samma lag, bestående av Norrköpings musiknördigaste musiknördar, som vinner varje gång. Så vi var två poäng från dem och det känns jävligt bra. Nästa gång så! (Tyvärr var det ju säsongsvslutning nu, men…) Skulle gärna flera av mina musikintresserade vänner där, typ Challe, Malin, Anton, Hansen och Patsy (ffs!). (Samuel får dock gärna hålla sig därifrån, om han inte joinar mitt lag förstås.) Nästa säsong, ok?

– jag lyssnar på American Idiot-musikalen på Spotify och peppar på Green Day på Ullevi. Snart, vänner, snart!

– jag är faktiskt, hör och häpna, ledig idag på den röda dagen. Dock inte imorgon, och inte för att jag klagar, jag vill ha ut så mycket som möjligt av min praktik, men jag börjar få krupp på folk som utgår ifrån att alla automatiskt är lediga på röda dagar, helger, klämdagar osv. Jag menar, de flesta jag känner jobbar faktiskt inom vård- och omsorgsyrken, det kan ju inte bara vara jag som känner folk som jobbar där.

– bara så ni vet, I Don’t Love You och Disenchanted (My Chemical Romance) är två väldigt lika låtar. *spelar gitarr*

 
8 kommentarer

Publicerat av på 13 maj 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: , , , , ,

8 svar till “Så vad som händer är att…

  1. Patsy

    13 maj 2010 at 14:24

    Låter askul.

    Haha, fyfan ungefär som Maya som trodde ingen jobbade nånsin på julafton, och jag ba: ”men, haha, tänk på de som ligger på sjukhus eller gamla människor, tror du de som jobbar med såna bara lämnar de sjuka och gamla för att fira jul?” och Maya ba ”Eh, ja?”

     
    • MarySaintMary

      13 maj 2010 at 14:44

      Hahaha, hon är roligt. Du får komma hit nån gång när det är musikquiz och vara med, det var jättekul och så känner man sig duktig när man kan.

       
  2. Hansen

    13 maj 2010 at 17:51

    Ackord eller Tabbar på MR?

     
    • MarySaintMary

      13 maj 2010 at 18:34

      jag hatar att följa tabs när jag spelar, men jag behöver dom ibland för att fatta hur låtarna går. så allt jag spelar är en kombination av gehör, tabs & ackord som jag hittar på internet.

       
  3. Bonden

    13 maj 2010 at 22:44

    haha..”delar av klassen”…haha….haha….jag älskar gud!! Gud älskar mig! och dig!!

     
    • MarySaintMary

      13 maj 2010 at 23:04

      Tror inte det är guds förtjänst… :)

       
  4. Karin

    14 maj 2010 at 9:47

    …det tror jag… men självklart man man påverka sitt öde…

    Du var ju skickad till Finspång när jag var där.

     
    • MarySaintMary

      14 maj 2010 at 21:06

      Det blev jätteknäppt för jag mötte upp Maria vid stationen och sen gick vi på stan (i Linköping alltså). vi gick till TC precis när din intervju skulle vara slut (kvart i tre) men då var du redan klar och hade gått. Alltså jag fattar ju att du inte hängde kvar efteråt, tänkte inte så långt.

       

Kommentera

 
