RSS

Let me tell you I adore you, oh let me take you home

28 Maj

Tema svensk sommar har MusikOFotoAutomaten den här veckan Jag ber om ursäkt i förväg för att 1) mitt inlägg inte kommer att kännas speciellt ljust och somrigt, och 2) jag nu kommer dissa hälften av alla övriga deltagares låtval. Jag vill nämligen börja med att påpeka att det finns två låtar jag hatar över allt annat på jorden (nåja, det var väl en överdrift, men ni fattar), och det är Sommartider och Sommaren är kort. Då har jag ändå varit typ jordens största Gyllene Tider-fan! Att en sån underbar årstid kan ha gett upphov till så hemska låtar, jag förstår inte.

Själv är jag väl egentligen inte så inne på svensk musik, men några favoriter har jag ju som jag förknippar med sommar. Jag funderade på Nu kan du få mig så lätt (Håkan Hellström), Midnight Sun (The Sounds), Tiger Love (eller typ vad som helst med Melody Club), Magnetic City (Silverbullit), nånting med Hoffmaestro & Chraa, och en massa andra låtar som inte nödvändigtvis handlar om sommar bara för att jag förknippar dem med det. Men valde till slut Marit Bergmans underbara Let’s Just Fall In Love:

Helt fantastisk energi!

Let’s go watch some shooting stars.

(Foto: Patsy, tror jag)

Mitt förra sommarinlägg på musik/fototema finns här.

 
12 kommentarer

Publicerat av på 28 maj 2010 i Musik

 

Etiketter: , ,

12 svar till “Let me tell you I adore you, oh let me take you home

  1. Camilla "Lillagul"

    28 maj 2010 at 22:53

    Hejsan !
    Tur att smaken är som baken :)
    Annars hade det ju inte varit kul att kika runt hos dom som lägger in musik i jukeboxen hos Pialotta !
    Om jag mot förmodan skull vinna Drömvinsten på Lotto så skulle jag gladeligen ge ett x-antal av miljonerna till Håkan Hellström för att han skulle sluta försöka sjunga , för det kan den karln sannerligen INTE :)
    Let´s just fall in love med Marit Bergman är en helt OK låt !
    Trevlig helg !

     
    • MarySaintMary

      29 maj 2010 at 9:12

      Hahahaha, jag är tveksam till att Håkan hade gått med på det (och om han hade det så hade jag rånat en bak och gett honom mer pengar för att börja igen). Tycker känsla går före musikalitet i de flesta lägen.

      Tack detsamma :)

       
  2. Patsy

    29 maj 2010 at 0:19

    Ja, det är jag som fotat, och låten är helt jävla UNDERBAR!
    Ramlar med Håkan är också en himla fin sommarlåt.

     
    • MarySaintMary

      29 maj 2010 at 9:13

      JAG VET! Älskar kortet också för övrigt, har nog snott det från din bdb eller nåt.

       
  3. Pialotta

    29 maj 2010 at 1:15

    Marit Bergman gillar jag.. en bra låt som du visar oxså med henne..
    Visst är det så att vi gillar så olika musik och tur är väl det.. hade inte varit speciellt kul att sno runt till andra annars om det hade varit lika. Du har din speciella musiksmak, som jag tycker är kul:) Håkan Hellström är inte jag så speciellt förtjust i.
    Fin helg:)

     
    • MarySaintMary

      29 maj 2010 at 9:14

      Nä, det är kul att få lite nya tips, hade varit tråkigt om man hade känt igen alla låtar. Det är vissa som ofta lägger in riktigt gamla låtar, 50-60-tal, det tycker jag är kul för dem hör man inte så ofta (och jag var ju inte med på den tiden).

      Detsamma!

       
  4. Misswhatsit

    29 maj 2010 at 11:53

    Marit Bergman är superbra. Jag gillar hennes röst och så är det ju lite fart i den här låten.:)
    Ha d gott!

     
  5. Christer

    29 maj 2010 at 13:03

    :-) Härligt att vi har gjort samma reflektion om sommarmusik!

    Jag vågade inte vara med i utmaningen den här veckan, men har gjort ett inlägg i alla fall. Marit är riktigt bra, både på skiva och live!

     
    • MarySaintMary

      29 maj 2010 at 18:56

      …och som skribent i Darling!

       
  6. Erik "Semlan"

    29 maj 2010 at 15:19

    Ha, ha, du kommer säkert tycka jag valt ”mossig” musik. Jag diggar Marit Bergman och ny musik också… Som vanligt härlig energi i Bergmans låt. Ditt foto känns sommarpartaj, perfekt. Alla kan ju inte gilla allt. Ha en skön weekend! :-)

     
    • MarySaintMary

      31 maj 2010 at 21:13

      Mossig vet jag inte…Janis Joplin är fantastisk!

       
  7. Monica o Jacob

    07 juni 2010 at 10:46

    Ha ha att smaken är som baken är ju bara bra sedan måste jag hålla med Lilla Gul om Håkan Hellström, fast jag äter nog hellre en burk mask än lyssnar på honom.
    Bergman får man ju inte skavsår i öronen av, bra låt.
    Ha en bra vecka;-);-)

     

Kommentera

 
