RSS

We are underground

07 Jun

Filmmusik i MusikoFotoAutomaten, jag har ju varit upptagen som ni har sett, men här kommer ett något sent inlägg från mig.

En film där jag tycker att musiken kommer in helt klockrent är Fucking Åmål, när Elin och Agnes till slut bestämmer sig för att gå ut från skoltoaletten.

Elin: TA-DAA! Här är jag. Och här är min nya tjej. Skulle ni kunna flytta på er, vi ska gå och knulla!

Broder Daniel: We look so good, we look so good, we look so good together!

I Finspång går det ett rykte som säger att när Lukas Moodysson skulle göra Fucking Åmål så valde han mellan Åmål och Finspång. Det känns inte alls helt otroligt!

Måste vi bo i Fucking Jävla Kuk-Finspång?! tänker säkert nån på den här bilden.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 07 juni 2010 i Film, Musik

 

Etiketter: , , , ,

10 svar till “We are underground

  1. Pialotta

    07 juni 2010 at 19:54

    Musikvideon hackar .. men jag har sett filmen .. för det hörde liksom till;) Det var väl mest en ungdomsfilm .. men som vuxna oxså borde se..

     
    • MarySaintMary

      07 juni 2010 at 22:34

      Jag tycker Fucking Åmål är helt fantastisk. Men kanske att man måste ha varit ungdom i slutet av 90-talet för att verkligen, verkligen förstå den.

       
  2. Hansen

    07 juni 2010 at 20:50

    Såg Fycking Åmål förra året, first time. Synd bara att kvalitén på bilden är ganska crap, men det kanske är en del av känslan?
    Vore kul att veta om den hade blivit större idag, eller om den skulle blivit mindre.

    Skulle ha älskat den om den va inspelad i Finspång ;)

     
    • MarySaintMary

      07 juni 2010 at 22:35

      Ja, det är en del av känslan. Inget blir någonsin riktigt bra i Finspång liksom.

      Jag älskar Fucking Åmål oavsett <3

       
  3. K

    08 juni 2010 at 20:22

    Även om den hade hetat Fucking Finspång så hade den nog varit inspelad i Trollhättan, tror jag.

     
    • MarySaintMary

      08 juni 2010 at 21:45

      Hahaha, jaa :)

       
  4. Lena

    09 juni 2010 at 9:54

    Trots att jag kikar en hel del på film så har jag faktiskt inte sett denna. Låten tycker jag däremot är riktigt cool.

     
    • MarySaintMary

      09 juni 2010 at 17:05

      Åh du måste se den! Underbar film.

       
  5. Erik "Semlan"

    09 juni 2010 at 23:52

    Ditt eget foto och bildtext är bara såå bra. :-) Jag var nog lite gammal när jag såg filmen… eller jag vet inte. Broder Daniel är en av Sveriges bästa grupper. Kent kan slänga sig i väggen! (Njaä, kanske inte, jag gillar Kent oxå.) Och Bo Kaspers Orkester, de har ju gjort en filmlåt…

     
    • MarySaintMary

      10 juni 2010 at 0:31

      Tack tack :) Själv var jag 15 när jag såg filmen, alldeles perfekt! Kent kan slänga sig vart dom vill. Mitt o-favoritband, haha.

       

Kommentera

 
