RSS

Examensdagen – OMG bildspecial!

15 Jun

Tänkte jag skulle berätta lite om min avslutning, eftersom den har varit en sån där dag som har hägrat i flera år och har haft en väldigt stor betydelse i mitt och mina (OMG före detta!) klasskamraters liv. Alla bilder är tagna av Benjamin.

Vi började dagen halv åtta hos Mickis med jordgubbar, choklad och champagne. Fast vi sprang mest runt som nervösa skållade råttor och visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen med våra fjärilar i magen, samt dirigerade förvirrade släktingar rätt till kyrkan och fixade håret och sånt. Sedan tog vi en promenad i regnet till Immanuelkyrkan, som väl ligger fem minuter från Michaela eller så. Där sprang vi runt som fjärilar i en nervös mage (eller hur nu talessättet lyder) och väntade in våra släktingar. Sen när Benjamin dök upp såg jag ut såhär:

Vi såg fram emot spex från grupp 2 & 4, var nervösa för vårt eget och peppade över diplomutdelningen. Spexen var roliga som vanligt, speciellt grupp2:s fina schematiska gestaltning av systemet med grupper, steg, nivåer osv på vår skola. Sen spelade och sjöng Charlotte Release Me, med några andra i grupp 4 som gjorde den jättefint på teckenspråk, och jag bah *wwwwwwääääääääähhhhhh*. Sen hade jag gråtit klart för den dagen, det var skönt.

Sedan var det dags för vårt spex, som vi har repat och pysslat med i ett halvårs tid ungefär. Vår hyllning till oss själva kan an väl också kalla det. Här är playlisten med de låtar som går att hitta på Spotify, som ni kan lyssna på parallellt med läsandet av blogginlägget för att få in känslan ordentligt!

Vi började med att ta av oss skorna, promenera upp på scen och sätta oss där till tonerna av Simpsonslåten, spelad av vår engelskalärare Håkan.

Sedan fortsatte vi showen med att presentera oss! Teckenspråk och dans till korta klipp av namnlåtar. Här är jag och Maria, som fick dela på Blondielåten med samma namn:

Sedan fortsatte vi med att visa ungefär hur det går till på vår skola. Ett försök att behålla vår identitet i Trasdockorna, avstämningsångest i Russian Roulette, lycka över att vara ”i fas” i Nummer 1, sedan vår kämparglöd samt Afrikaresan i Oh Africa och till slut ett avslutningsmedley bestående av I Gotta Feeling, Trettifyran och Vi är dom tuffaste.

Trasdockorna med typiska teckenspråksminer av Ännäbänänä och Torsken.

”So just pull the trigger!” En del av ensemblen i Russian Roulette. Serious business!

Vi är dom tuffaste, dom starkaste, dom smartaste, dom vackraste!

Sen fick vi våra examensbevis av skolan, en bok av Leif, och sen fika för vissa av oss och våra släktingar. Sedan gick Benjamin och jag hem och åt pizza och sov middag innan det var dags för sista kvällen med gänget. Den startade hos Johanna och slutade i dimmorna, en rolig men vemodig fest. Känns jättekonstigt.

Min klass, ni är awesome. Jag är glad över att ha fått lära känna er.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 15 juni 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: ,

10 svar till “Examensdagen – OMG bildspecial!

  1. Miss Universum

    15 juni 2010 at 17:50

    Å jag e gla över att ha lärt känna dej!!

     
    • MarySaintMary

      15 juni 2010 at 18:31

      aww <3 fixa till så du vet när du är ledig så vi kan kolla på eclipse goddammit!

       
  2. carro

    16 juni 2010 at 13:57

    Grattis!! =)

     
    • MarySaintMary

      16 juni 2010 at 17:48

      Tack så mycket!

       
  3. F

    17 juni 2010 at 17:07

    Låter som en härlig dag =D , med blandade känslor…! kram

     
  4. F

    17 juni 2010 at 17:10

    glömde en sak… Vilka snygg outfit du hade! =D

     
    • MarySaintMary

      17 juni 2010 at 18:09

      Tack! Det var väldigt blandat & härligt, ja :)

       
  5. Torsken

    18 juni 2010 at 21:42

    …skulle jag möjligtvis kanske kunna få dom bilderna på ngt vis? :) mina nära hade ju ingen kamera med sig :( msn dajt kanske ;)

     
    • MarySaintMary

      19 juni 2010 at 0:27

      definitely! jag är inne på msn rätt ofta så vi borde väl stöta på varann nån gång… men jag tror att andra personer har bättre bilder, de här är lite korniga.

       

Kommentera

 
