RSS

Falling, yes I am falling, and she keeps calling me back again

26 Jun

Ni kanske inte vet det, men jag har nördat Beatles sjukt mycket i mitt liv, från det jag var 4-5 sådär och upptäckte pappas röda och blåa samlingsskivor. Så det passar mig som hand i handske med MusikOFotoAutomatens tema den här veckan.

Nu frångår jag min regel (igen!) med max en video per inlägg, men vafan, det är ju Beatles. Kunde inte motstå att lägga in en från deras tidigare och en från deras senare period. Det blev även en lättsam och en tung låt, en gullig och en knarkig, en Paul och en John. (Vill dock bara påpeka att jag föredrar John framför Paul varje dag i veckan.)

I’ve Just Seen a Face från Help! (1965):

Being for the Benefit of Mr. Kite! ursprungligen från Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (1967), här i en mix från Love-skivan som kom ut häromåret. Gillar att de mixat ihop den med She’s So Heavy!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 26 juni 2010 i Musik

 

Etiketter: ,

5 svar till “Falling, yes I am falling, and she keeps calling me back again

  1. Pialotta

    26 juni 2010 at 23:46

    Musik från LOVE-skivan har jag inte hört förut. Riktigt cool med hopmixen:) I´v just seen a face har man hört ett antal gånger.
    En eller två eller tom. flera videos gör väl inget.. men jag märker att min sida är lite tungrodd .. kan det månne bero på antalet ”You Tubare”;)

     
    • MarySaintMary

      27 juni 2010 at 15:11

      Nej, jag vet att många av er andra är förtjusta i att ha många videos, själv har jag sällan tid eller ork att titta/lyssna på mer än en eller max två stycken (det är ju en del bidrag som ska kollas igenom). Därför tycker jag det är roligare med en utvald, riktigt bra låt!

       
  2. KajsaLisa

    27 juni 2010 at 15:23

    Har inte lyssnat sådär jättemycket ( på tok för lite ) på dom, men här är ett par grejor jag gillar

     
    • MarySaintMary

      27 juni 2010 at 22:02

      Jag tog mig friheten att länka så videorna syns. Japp, riktigt bra låtar både och!

       
  3. KajsaLisa

    05 juli 2010 at 0:17

    Kul grej det tackar man för:)

     

Kommentera

 
