RSS

Nästan allt om mitt band

07 Jul

Såhär låter det när vi repar, för er som inte bor tillräckligt nära Folkets hus. Ljudet är värdelöst, och i den långsamma versionen har vi knappt styrfart, men det var å andra sidan första eller andra gången någonsin vi spelade den ihop. Låten heter Falling For You, jag har skrivit den och det är vår första låt EVER! (Vi har faktiskt repat nästan bara eget material, vi kan låtsas att det är för att vi tycker att det är coolare. (Egentligen är det för att vi är för dåliga för att spela nåt som förväntas låta på ett visst sätt.))

Och så fick jag en faktura hem i brevlådan idag, och allt som har med bandet att göra är ju kul, så självklart är det kul, men ett par saker känner jag mig lite tveksam till:

Det är så jävla kul att spela i band, att starta det här bandet är nog bland det bästa jag har gjort i hela mitt liv, men det känns ändå konstigt att göra det 10-15 år efter att man borde ha gjort det. Vi repar alltså på Hörnan (”Fritidsverksamhet för ungdomar 12-16 år”), och ABF har visst en lokal där, så vi får repa där fast vi är alldeles för gamla, men det känns fortfarande weird att gå in där bland 15-åringarna (som förmodligen, varenda en, är bättre än oss på våra egna instrument liksom).

Sen det där om vem som är ledare…det är också en ”intressant” fråga. Heh.

 
9 kommentarer

Publicerat av på 07 juli 2010 i Allmänt, Musik

 

Etiketter:

9 svar till “Nästan allt om mitt band

  1. Hansen

    07 juli 2010 at 18:22

    Jag fick ett papper där det står allas namn i vår rockcirkel, där är det ikryssat att du är kvinna… Kan vara bra att veta.

     
    • MarySaintMary

      07 juli 2010 at 20:01

      OMG! Vem har skvallrat?!

       
  2. Mickis

    07 juli 2010 at 18:25

    COOOLLLT!!! =)

     
    • MarySaintMary

      07 juli 2010 at 20:01

      jag vet! :D när man inte får jobb får man starta band istället :D

       
  3. jonathan

    08 juli 2010 at 6:23

    Lysande Maria!!

    och Haha, en truckiskamrat från jobbet bakom trummorna, det var värst!:)

     
    • MarySaintMary

      08 juli 2010 at 17:12

      Haha, jaa, Finspång är litet :)

       
  4. Emma

    09 juli 2010 at 0:03

    Uber coolt ju!! Tycker låten låter bra, fasen vilka talanger =).. Säg till om ni behöver en violinist ; ) dock har jag ingen egen men har ju iaf spelat i nio år =) Lycka till, coolt att veta vilke ni är sen då det slår igenom!

     
    • MarySaintMary

      09 juli 2010 at 0:09

      Fan vad kul, tack! :) Ska definitivt säga till när vi vill ha stråk, för det lär vi ju vilja. Jag vägrar syntstråk :P

       
    • Hansen

      09 juli 2010 at 0:28

      JAAAAAA! Jag älskar stråkar!

       

Kommentera

 
