RSS

Allt åt alla permanent

09 Sep

”Oh Mary Saint Mary, vad sysslar du med egentligen? Varför uppdaterar du aldrig?!” kan jag riktigt höra hur ni skriker i er frustration framför datorn därhemma. Jag har haft fokus på lite andra saker än bloggen ett tag. Jag har fått en del jobberbjudanden och jag funderar på hur jag ska göra. Och så jobbar jag faktiskt en del, och så försöker jag ta tag i mitt bokläsande också. Wheel of Time, Lovecraft och John Ajvide Lindqvists senaste, Lilla Stjärna, är det som drar mig ifrån datorn.

Jag skulle också vilja skriva mer smarta grejer om valet, jag vill verkligen på något sätt göra så att folk förstår att Alliansens väg inte är en bra väg att gå för Sverige. Men jag kommer inte på så mycket bra att säga, andra har redan sagt det jag vill säga och jag kommer inte på några smarta infallsvinklar. Istället sitter jag och får gåshud av den här underbara videon, som är en protest mot den borgerliga regeringen. Den lär knappast övertyga någon, men den ger mycket styrka för oss redan frälsta. (Ps. Den blir bättre och bättre, kolla åtminstone till refrängen.)

 
6 kommentarer

Publicerat av på 09 september 2010 i Allmänt, Feminism, Politik

 

Etiketter: , , ,

6 svar till “Allt åt alla permanent

  1. Michaela

    10 september 2010 at 7:39

    klockrent!!!

     
  2. Torsken

    10 september 2010 at 17:40

    varför vill folk rösta på alliansen?!

     
    • MarySaintMary

      11 september 2010 at 14:39

      Jadu, fråga inte mig. Men jag gissar på att de vill ha mer snabba pengar utan att tänka på konsekvenserna. Eller för att de typ ogillar Mona Sahlin.

       
  3. Elisabeth

    11 september 2010 at 4:25

    fan, jag gillar den låten :D

     
  4. KajsaLisa

    12 september 2010 at 22:42

    Fy fan vad häftigt, räkna med att jag snor den av dig till ett inlägg nästa helg. Men du skall få en grej av mig du kan titta på ifall du saknar inspiration, http://www.alliansfrittsverige.nu/ den här bloggen hittar man många godsaker i.

     
    • MarySaintMary

      13 september 2010 at 19:34

      Stjäl på bara, jag har ju själv snott den. Den ska spridas så det står härliga till!

      Jag tycker att Alliansfritt Sverige är lite väl smutskastande ibland, men visst har de sina poänger :)

       

Kommentera

 
