RSS

Svenskt kulturarv, sha-la-la-la-la!

20 Sep

Sverigedemokraternas ideologi (hämtat från hemsidan): ”I dagens Sverige förringas och förnekas det svenska kulturarvet och den svenska identiteten till förmån för utländska kulturer. I dagens Sverige går en alltför stor del av det skattefinansierade kulturstödet till mångkulturella, destruktiva och elitistiska kulturyttringar.”

Sverigedemokraternas egna kulturyttringar: Samfällt skrålande av jamaicansk folksång på sin egen valvaka.

De har ju ett rätt iallafall. Det är så långt ifrån elitistiskt man kan komma.

Cred: Patsy.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 20 september 2010 i Musik, Politik

 

Etiketter: , , ,

3 svar till “Svenskt kulturarv, sha-la-la-la-la!

  1. Patsy

    21 september 2010 at 11:03

    :D
    Jo, du vet väl kanske att min första skiva var en med Boney M som jag fick av min farmor, haha.

     
    • MarySaintMary

      21 september 2010 at 12:49

      Hahaha, jag minns när du fick den :)

       
  2. Patsy

    21 september 2010 at 23:58

    Jag med! Jag ba: ”En skiva!” *öppnar paket* ”Åh…”

     

Kommentera

 
